19 χρόνια από τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία στην Ελλάδα
Το Boeing της αεροπορικής εταιρείας “Helios Airways” συνετρίβη ενώ εκτελούσε πτήση από τη Λάρνακα στην Πράγα, με ενδιάμεσο σταθμό το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” στην Αθήνα. Το χρονικό του δυστυχήματος που στοίχισε τη ζωή σε 121 ανθρώπους ανάμεσα τους και ο Γιάννης Παπαϊωάννου από τα Ψαχνά με την σύζυγό του…
Δεκαεννέα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα (14/8) από την αεροπορική τραγωδία της “HELIOS”. Το τύπου Boeing 737-31S αεροσκάφος της αεροπορικής εταιρείας «Ήλιος», εκτελούσε πτήση από Λάρνακα προς Πράγα με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα.
Λίγη ώρα μετά την απογείωση, λόγω ταχείας αποσυμπίεσης, στο εσωτερικό της καμπίνας δεν υπήρχε καθόλου οξυγόνο, που είχε ως συνέπεια όλοι οι επιβάτες να λιποθυμήσουν εκτός από τον αεροσυνοδό Ανδρέα Προδρόμου. Έχοντας πτυχίο πιλότου για μικρότερα αεροπλάνα, επιχείρησε να πάρει τον έλεγχο του μοιραίου Boeing.
Παρόλες τις προσπάθειες δεν τα κατάφερε. Το αεροσκάφος έμεινε από καύσιμα μέσα σε λίγα λεπτά με αποτέλεσμα να συντριβεί στην ορεινή περιοχή του Γραμματικού.
Το χρονικό της μοιραίας πτήσης
Το αεροπλάνο ξεκίνησε από την Λάρνακα της Κύπρου με προορισμό την Πράγα (Τσεχία) με ενδιάμεση στάση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα.
Η αναχώρηση έγινε στις 09:07 από την Λάρνακα, στις 14/08/2005.
Στις 10:37 εισήλθε στο FIR Αθηνών αλλά δεν μπόρεσε να έρθει σε επαφή με τον πύργο ελέγχου. Αφού διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει επαφή με το αεροπλάνο ενεργοποιήθηκε η διαδικασία σύμφωνα με το σχέδιο για ανάλογες περιπτώσεις και διατάχτηκε από τον Α/ΓΕΕΘΑ να απογειωθούν αεροσκάφη για να βρουν το αεροπλάνο.
Στις 11:05 απογειώθηκαν από την Νέα Αγχίαλο δύο μαχητικά F-16 τα οποία ήρθαν σε οπτική επαφή με το αεροπλάνο.
Στις 11:18 διαπίστωσαν ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν αναίσθητος, ο κυβερνήτης δεν ήταν στην θέση του και είχε ενεργοποιηθεί το σύστημα παροχής οξυγόνου με μάσκες. Το αεροπλάνο μέχρι εκείνη την στιγμή πετούσε με τον αυτόματο πιλότο.
Κατευθυνόμενο προς Εύβοια σε κάποια στιγμή έστριψε νότια και στις 11:41 οι πιλότοι των μαχητικών είδαν τον αεροσυνοδό Ανδρέα Προδρόμου που είχε πτυχίο πιλότου να προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου.
Μετά από λίγο τα καύσιμα του αεροπλάνου τελείωσαν, σταμάτησε ο αριστερός (11:50) και ο δεξιός κινητήρας (12:00) και στις 12:05 συνετρίβη στην ορεινή περιοχή του Γραμματικού στην βόρεια Αττική.
Το αεροπλάνο είχε ιστορικό προβλημάτων στο σύστημα κλιματισμού. Οι ειδικοί πάντως δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την πτώση από αυτήν μόνο την βλάβη και για ποιον λόγο δεν μπόρεσε ο κυβερνήτης να αντιμετωπίσει το πρόβλημα κατεβαίνοντας σε χαμηλό ύψος, όπως και γιατί δεν βρισκόταν στην θέση του.
Το αεροπλάνο μετέφερε 115 επιβάτες και 6μελές πλήρωμα. Από τους επιβάτες 67 θα αποβιβάζονταν στην Αθήνα και οι υπόλοιποι θα συνέχιζαν για την Πράγα. Οι επιβάτες ήταν 93 ενήλικες και 22 άτομα κάτω τον 18. Οι 103 ήταν Κύπριοι (οι περισσότεροι Έλληνες και λίγοι Αρμένιοι) και 12 Έλληνες υπήκοοι. Από το σημείο συντριβής ανασύρθηκαν 118 πτώματα στο μεγαλύτερο μέρος τους απανθρακωμένα από την πυρκαγιά που ξέσπασε μετά την συντριβή.
Από τις νεκροψίες προέκυψε ότι όλοι τους ήταν ζωντανοί κατά την ώρα της συντριβής, χωρίς όμως να είναι γνωστό αν διατηρούσαν τις αισθήσεις τους, και οι τοξικολογικές εξετάσεις δεν έδειξαν να υπήρχε κάποια ουσία που μπορεί να ανέπνευσαν ή να κατάπιαν. Η αναγνώριση των πτωμάτων έγινε κυρίως μέσω σύγκρισης του DNA τους με δείγματα από συγγενείς πρώτου βαθμού. Όσα αναγνωρίστηκαν μεταφέρθηκαν και τάφηκαν στην Κύπρο.
Το επίσημο πόρισμα
Τον Οκτώβριο του 2006, δεκατέσσερις μήνες μετά τη συντριβή του αεροπλάνου, δόθηκε στη δημοσιότητα το πόρισμα της Ελληνικής Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων υπό του Ακριβού Τσολάκη για τα αίτια της πτώσης.
Σημείωσε συνυπευθυνότητα στους μηχανικούς που έλεγξαν το αεροσκάφος για την τελευταία πτήση και τους χειριστές του αεροπλάνου της πτήσης HCY522, για διόρθωση των ρυθμίσεων – κυρίως της ρύθμισης manual στο ρυθμιστή συμπίεσης- που τροχοδρόμησαν τα επόμενα γεγονότα.
Σημειώνεται ότι για το ίδιο θέμα, η Boeing έχει ήδη αποδεχθεί ότι στα καθοδηγητικά δεσμευτικά εγχειρίδια των μηχανικών και του συγκεκριμένου τύπου αεροπλάνου δεν υπήρχε σαφής υπόδειξη για τοποθέτηση του διακόπτη στο «manual». Επίσης στο Πόρισμα εξετάζεται το τι υπήρχε στις υποδείξεις του ανάλογου εγχειριδίου των χειριστών στο συγκεκριμένο αεροπλάνο.
Ακόμη, αποδόθηκε στους χειριστές, επειδή δεν έκαναν έγκαιρα τις διορθωτικές επεμβάσεις με βάση τις προειδοποιήσεις που ελάμβαναν, έχοντας όμως υπόψη τα όσα έγιναν γνωστά για τις «διπλές» ηχητικές προειδοποιήσεις και ενδείξεις, τις οποίες επίσης μετά την αεροπορική τραγωδία άλλαξε η Boeing.
Αποτέλεσμα ήταν οι χειριστές σε ελάχιστο χρόνο να καταβληθούν από τα συμπτώματα υποξαιμίας και να μην έχουν τον έλεγχο.
Το σύστημα ενεργειών του πληρώματος και η συνεννόηση μεταξύ χειριστών στο πιλοτήριο και αεροσυνοδών στην καμπίνα επιβατών (CRM), που δεν προέβλεπε καμία εκπαίδευση για ενέργειες, σε περίπτωση σοβαρού συμβάντος όπως το πέσιμο των μασκών οξυγόνου, παρά το γεγονός ότι για ώρα μετά το αεροσκάφος δεν προχωρούσε στην προβλεπόμενη άμεση κάθοδο και συνέχιζε πορεία στο ίδιο ύψος.
Τελικό αίτιο της πτώσης, ως απόρροια των προηγουμένων, ήταν η διακοπή της λειτουργίας των κινητήρων λόγω έλλειψης καυσίμων.
Τα αίτια σύμφωνα με το πόρισμα:
Τα ενεργά αίτια της πτώσης βάσει του πορίσματος:
-Συνυπευθυνότητα στους μηχανικούς που έλεγξαν το αεροσκάφος για την τελευταία πτήση και τους χειριστές του αεροπλάνου της πτήσης HCY522, για διόρθωση των ρυθμίσεων – κυρίως της ρύθμισης manual στο ρυθμιστή συμπίεσης – που τροχοδρόμησαν τα επόμενα γεγονότα. Σημειώνεται ότι για το ίδιο θέμα, η Boeing έχει ήδη αποδεχθεί, ότι στα καθοδηγητικά δεσμευτικά εγχειρίδια των μηχανικών και του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους δεν υπήρχε σαφής υπόδειξη για τοποθέτηση του διακόπτη στο “manual”. Επίσης στο πόρισμα εξετάζεται το τι υπήρχε στις υποδείξεις του ανάλογου εγχειριδίου των χειριστών στο συγκεκριμένο αεροπλάνο.
-Ευθύνη στους χειριστές, επειδή δεν πραγματοποίησαν έγκαιρα τις διορθωτικές επεμβάσεις με βάση τις προειδοποιήσεις που ελάμβαναν, έχοντας όμως υπόψη τα όσα έγιναν γνωστά για τις «διπλές» ηχητικές προειδοποιήσεις και ενδείξεις, τις οποίες επίσης μετά την αεροπορική τραγωδία άλλαξε η Boeing. Αποτέλεσμα ήταν οι χειριστές σε ελάχιστο χρόνο να καταβληθούν από τα συμπτώματα υποξαιμίας και να μην έχουν τον έλεγχο.
-Το σύστημα ενεργειών του πληρώματος και η συνεννόηση μεταξύ χειριστών στο πιλοτήριο και αεροσυνοδών στην καμπίνα επιβατών (CRM), που δεν προέβλεπε καμία εκπαίδευση για ενέργειες, σε περίπτωση σοβαρού συμβάντος όπως το πέσιμο των μασκών οξυγόνου, παρά το γεγονός ότι για ώρα μετά το αεροσκάφος δεν προχωρούσε στην προβλεπόμενη άμεση κάθοδο και συνέχιζε πορεία στο ίδιο ύψος.
-Τελικό αίτιο της πτώσης, ως απόρροια των προηγουμένων, ήταν η διακοπή της λειτουργίας των κινητήρων λόγω έλλειψης καυσίμων.
Οι τελευταίες στιγμές:
15 συστάσεις ασφάλειας
Οι συστάσεις ασφάλειας που περιέχονται στο πόρισμα απευθύνονται προς την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, τους διεθνείς οργανισμούς Πολιτικής Αεροπορίας, την ίδια την Boeing και σε όλο τον κόσμο της αεροπορίας.
Όλες οι συστάσεις είναι υποχρεωτικό να εξεταστούν και να εφαρμοστούν, ενώ ήδη η Boeing έχει επίσημα υιοθετήσει και θέσει σε εφαρμογή τις τέσσερις από τις πολύ σοβαρές συστάσεις που την αφορούν. Μεταξύ αυτών, οι συστάσεις για αλλαγή των προειδοποιητικών ηχητικών σημάτων που είναι ίδια για αποσυμπίεση και για λανθασμένες ρυθμίσεις απογείωσης, για αλλαγές στα εγχειρίδια μηχανικών και χειριστών ιδιαίτερα στο θέμα του ρυθμιστή συμπίεσης και αλλαγές σε σχέση με τη συντήρηση και χρήση των συσκευών και μασκών οξυγόνου στο πιλοτήριο.
Ακόμα στις συστάσεις ασφαλείας περιλαμβάνονται:
-Σύσταση για να τοποθετηθούν σε όλα τα πιλοτήρια αεροσκαφών κάμερες που να μεταφέρουν εικόνα στις καμπίνες επιβατών, σε μέρος που ελέγχουν οι αεροσυνοδοί, ώστε οι τελευταίοι να βλέπουν αν είναι εντάξει οι χειριστές.
-Καταγραφή όλων των συνομιλιών που γίνονται μεταξύ αεροσκαφών και εδάφους, ακόμα και με τα τεχνικά τμήματα ή τα γραφεία των εταιρειών τους.
-Αντικατάσταση των καταγραφέων φωνής στα πιλοτήρια των αεροσκαφών και των σχετικών κανονισμών, ώστε να καταγράφουν και να αποθηκεύουν τις συνομιλίες και τους ήχους στο πιλοτήριο καθ΄ όλη τη διάρκεια της πτήσης και όχι μόνο τα τελευταία 30 λεπτά (ή δύο ώρες για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων).
-Ειδική εκπαίδευση όλων των πληρωμάτων αεροπορικών εταιρειών, για το τι πρέπει να κάνουν όταν συμβαίνει σοβαρό περιστατικό όπως αποσυμπίεση με ενεργοποίηση μασκών, χωρίς για μεγάλο χρονικό διάστημα να παρατηρούν ότι γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες από τους χειριστές, όπως η γρήγορη κάθοδος. Η εκπαίδευση πρέπει να προβλέπει τις ενέργειες που θα γίνουν για ασφαλή προσγείωση, ακόμα και αν οι χειριστές έχουν τεθεί εκτός μάχης.
-Εκπαίδευση όλων των χειριστών και πληρωμάτων αεροπλάνων, στην αναγνώριση της έτσι ονομαζόμενης “ύπουλης υποξίας” και στις ενέργειες που πρέπει να γίνονται άμεσα για αντιμετώπισή της.
-Έκδοση παγκόσμιου κανονισμού από τον ICAO, που να καθορίζει το μέγιστο χρόνο, τον οποίο πρέπει να αναμένουν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας για να σημάνουν συναγερμό και να προβούν στις επακόλουθες ενέργειες, όταν ένα αεροσκάφος δεν ανταποκρίνεται.
-Πολιτική απόφαση για άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα σε παγκόσμιο (ICAO) και ευρωπαϊκό (EASA-JAA) επίπεδο, ώστε σε περιπτώσεις που διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας στις εποπτικές αρχές ενός κράτους (Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας), οι οργανισμοί αυτοί να έχουν εξουσίες εμπλοκής και τοποθέτησης “τοποτηρητών” για άμεση βελτίωση.
Η δίκη
Η δίκη πέντε στελεχών της εταιρείας με κατηγορίες ανθρωποκτονίας και πρόκλησης θανάτου λόγω αλόγιστης, απερίσκεπτης ή επικίνδυνης πράξης, ξεκίνησε στη Λευκωσία στις 17 Σεπτεμβρίου 2009.
Το Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε ένοχους τους Δημήτρη Πανταζή, Γιώργο Κικκίδη, Ιάνκο Στοιμένοβ και Άλαν Ίργουιν, όλοι στελέχη της εταιρίας «HELIOS», χωρίς ελαφρυντικά για τη συντριβή του αεροσκάφους.
Το Πλημμελειοδικείο επέβαλε καταδίκη ενός χρόνου για κάθε απώλεια ζωής, συν τρία χρόνια ποινή βάσης, που αφορά την ενοχή τους με την ανθρωποκτονία εξ αμελείας. Η συνολική ποινή των στελεχών της εταιρίας είναι 124 χρόνια.
Το Πλημμελειοδικείο αποσύρθηκε για να αποφασίσει κατά πόσο η ποινή θα είναι εξαγοράσιμη, όπως ζήτησαν οι συνήγοροι των καταδικασθέντων και ταυτόχρονα κατά πόσο η ποινή θα έχει ανασταλτικό χαρακτήρα μέχρι την εκδίκαση της έφεσης. Η πρόταση για έκτιση φυλάκισης είναι τα δέκα έτη.
Το Φεβρουάριο του 2013 το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων επέβαλε δεκαετείς ποινές φυλάκισης, εξαγοράσιμες έναντι 80.000 ευρώ εκάστη, σε τρεις από τους τέσσερις κατηγορουμένους.
Η λίστα των θυμάτων
Στη δημοσιότητα δόθηκε από την κυπριακή αστυνομία η λίστα των επιβατών και του πληρώματος της μοιραίας πτήσης του Μπόινγκ της εταιρείας HELIOS. Όπως προκύπτει από τον κατάλογο, 103 από τους επιβάτες ήταν Κύπριοι, αρκετοί αρμενικής καταγωγής και 12 Ελληνες.
Συνολικά στην πτήση επέβαιναν 22 ανήλικα άτομα. Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν Γερμανός, ενώ τα υπόλοιπα πέντε μέλη του πληρώματος ήταν Κύπριοι. Στον κατάλογο καταχωρούνται το ονοματεπώνυμο, η ηλικία, η διεύθυνση και το επάγγελμα των θυμάτων. Ο υπουργός Συγκοινωνιών Χάρης Θράσου κατά τη δημοσιοποίηση του καταλόγου δήλωσε ότι αυτός ετοιμάστηκε μετά από επίπονες προσπάθειες της Κυπριακής Αστυνομίας. Εξήγησε δε ότι η καθυστέρηση στη δημοσιοποίηση του οφείλεται, αφενός στο ότι τα στοιχεία που έδωσε η εταιρία HELIOS ήταν ελλιπή, και αφετέρου, γιατί έπρεπε να ενημερωθούν πρώτα οι συγγενείς των τραγικών θυμάτων.
Οι ταυτότητες
1. Παρασκευάς Δημητρίου, 30 ετών, Ζέφυρου 5 Λάρνακα, υπάλληλος ΑΤΗΚ.
2. Μαρία Ρίκκου, 27 ετών, Ζέφυρου 5 Λάρνακα, χημικός.
3. Αδάμος Ευριπίδου, 61 ετών, Αρχάγγελος Λευκωσία, εκτελωνιστής.
4. Νίκη Ευριπίδου, 52 ετών, Αρχάγγελος Λευκωσία, εκτελωνιστής.
5.Ανδρούλλα Καρκανιά, 46 ετών, Πενταδακτύλου 10, Τραχώνι Λεμεσός, ιδιοκτήτρια φρουταρίας.
6. Παναγιώτης Καρκανιά, 48 ετών, Πενταδακτύλου 10, Τραχώνι Λεμεσός, Ιδιοκτήτης Φρουταρίας.
7. Γεώργιος Ιακώβου, 54 ετών, Χρίστου Τσιάρτα 20-22, Διαμ. 41, Λ/σια, ιατρικός επισκέπτης.
8. Μαργαρίτα Ιακώβου, 46 ετών, Χρίστου Τσιάρτα 20-22, Διαμ. 41, Λ/σια, ιδιωτική υπάλληλος.
9. Αναστάσιος Αγαθαγγέλου, 32 ετών, Κυράς Μόρφου 4Δ, Κάτω Λακατάμεια, Λοχαγός Ε.Φ.
10. Κυριάκος Αλιούρης, 31 ετών, Καρπασίας Κάψαλος Λεμεσός, Μηχανολόγος Μονή Βασιλικού.
11. Ανδρέας Χριστοδούλου (Μαυρης), 44 ετών, Παναγίας Κύκκου 62, Λακατάμεια, τραπεζικός υπάλληλος (Λαϊκή).
12. Καλυψώ Χριστοδούλου, 42 ετών, Παναγίας Κύκκου 62, Λακατάμεια, ιδιωτική υπάλληλος.
13. Ελένη Κωνσταντίνου, 39 ετών, Δικώμου 5 Λατσιά, Ασφαλιστική Εταιρία ΚΟΣΜΟΣ
14. Θεοφάνης Κωνσταντίνου, 42 ετών, Δικώμου 5 Λατσιά, Ιδιωτικός υπάλληλος.
15. Δένα Καρακώστα, 43 ετών, Κρήτης 14 Παλλουριώτισσα, φαρμακοποιός.
16. Νίκος Καρακώστα, 53 ετών, Κρήτης 14 Παλλουριώτισσα φαρμοκοποιός.
17. Νίκος Νικολάου, 27 ετών, Κύπρου 3Α , Ζακάκι, Λ/σός, Μηχανοδηγός.
18. Θέτη Νικολάου, 4 ετών, Κύπρου 3Α, Ζακάκι, Λ/σός, –
19. Νόνη Νεοκλέους, 30 ετών, Νικοτσαρά 4Α Λεμεσός, δασκάλα.
20. Κώστας Χριστοδουλόπουλος, 45 ετών, Αθήνα- Ελλάδα, Ελληνας υπήκοος, αξιωματικός Πολεμικού Ναυτικού.
21. Φωτεινή Χριστοδουλόπουλου, 18 ετών Αθήνα- Ελλάδα, φοιτήτρια.
22. Αναστάσιος Αναστασίου, 36 ετών, Λάρνακα, επιχειρηματίας.
23. Στέφανη Χάσουλα, 18 ετών, Αθήνα – Ελλάδα, φοιτήτρια.
24. Μαρία Καρακώστα, 43 ετών, Θεοδώρου Ζήνωνος, Λεμεσός, βοηθός εκτελωνιστή.
25. Ανδρέας Καρακώστας, 46 ετών, Θεοδώρου Ζήνωνος, Λεμεσός, εκτελωνιστής.
26.Πάμπος Καζαμίας, 59 ετών, Τεύκρου Ανθία, Λάρνακα, Ιδιοκτήτης Πλυντηρίου Αυτοκινήτων.
27. Πανίκος Κιτρομηλίδης, 43 ετών, Καμελίας 80 Εκάλη, Λεμεσός, εκτελωνιστής.
28. Φάνη Καπετάνιου Κιτρομηλίδου, 42 ετών, Καμελίας 80, Εκάλη, Λεμεσός, Καθηγήτρια.
29. Μαρίνα Νικολάου Χριστοδουλόπουλου, 43 ετών, Αθήνα-Ελλάδα, γυμναστικός.
30. Ελένη Ονησιφόρου, 27 ετών, Λεοντίου Μαχαιρά 43, Λεμεσός, νηπιαγωγός.
31. Γιαννούλα Νεοφύτου, 55 ετών Ζήνωνος 12, Κοκκινοτριμιθιά, οικοκυρά.
32. Μιχάλης Νεοφύτου, 28 ετών, Γράμμου 8, Ακρόπολη Λευκωσία, καθηγητής.
33. Ελενα Μιχαήλ, 29 ετών Ψημολόφου, ιδιωτική υπάλληλος.
34. Αντρη Κυπριανού, 28 ετών, Μαχαιρά 27 Παλιομέτοχο, γραμματέας.
35. Ευγενία Κέντα, 32 ετών, Αγιος Δομέτιος Λευκωσία, συνεργατικός υπάλληλος.
36. Σωτήρης Κατσέξου, 60 ετών Μεσαορίας 2, Κόκκινες, Στρόβολος, οδοντοτεχνίτης.
37. Μαρία Κατσέξου, 54 ετών, Μεσαορίας 2, Κόκκινες, Στρόβολος , ιδιωτική υπάλληλος.
38. Οδυσέας Κουτσόφτα, 28 ετών Παραλίμνι, Μηχανικός αυτοκινήτων.
39. Χρυσούλα Κουτσόφτα, 5 ετών Παραλίμνι.
40. Ξένια Κουτσόφτα Βρακά, 27 ετών, Αγίου Θωμά 20, Παραλίμνι, ιδιωτική υπάλληλος.
41. Γεώργιος Θεοφάνης, πιθανόν Ελληνας υπήκοος, ταξιδιωτικό γραφείο LIBRA TOURS.
42. Μαρία Θεοφάνη, πιθανόν Ελληνας υπήκοος, ταξιδιωτικό LIBRA TOURS.
43. Αρτέμης Θεοφάνη, αγνώστων λοιπών στοιχείων, ταξιδιωτικό LIBRA TOURS.
44. Μαρία Παπαγιάννη, αγνώστων λοιπών στοιχείων, ταξιδιωτικό LIBRA TOURS.
45. Ιωάννης Αλεξανδρής, 37 ετών, Αθήνα, Δικηγόρος.
46. Αρης Αδελίδης, Αθήνα, δικηγόρος.
47. Ιωάννης Παπαϊωάννου, αγνώστων λοιπών στοιχείων, ταξιδιωτικό LIBRA TOURS.
48. Ευσταθία Μούσα, αγνώστων λοιπών στοιχείων, ταξιδιωτικό γραφείο LIBRA.
49. Θεόδωρος Δούνας, 38 ετών, Νέας Εγκωμης 7, Εγκωμη Λευκωσία, ιατρός.
50. Μιχαήλης Δούνα, 10 ετών, Νέας Εγκωμης 7, Εγκωμη Λευκωσία-
51. Βασιλική Δούνα, 8 ετών, Νέας Εγκωμης 7, Εγκωμη Λευκωσία.
52. Τάσος Δούνας, 5 ετών, Νέας Εγκωμης 7, Εγκωμη Λευκωσία.
53. Χριστίνα Τσοπανή , 34 ετών, Νέας Εγκωμης 7, Εγκωμη Λευκωσία.
54. Χρίστος Πυρίλης, 40 ετών, Παραλίμνι.
55.Αντωνία Μανώλη Πυρίλη, 36 ετών, Παραλίμνι –
56. Εύα Πυρίλλη, 12 ετών, Παραλίμνι.
57. Ξένιος Πυρίλλη, 10 ετών, Παραλίνι.
58. Μάρκος Πυρίλλη, 6 ετών, Παραλίμνι.
59. Αντώνης Αντωνίου, 39 ετών, Παραλίμνι.
60. Μαρία Αντωνίου, 35 ετών, Παραλίμνι.
61. Χρίστος Αντωνίου, 9 ετών, Παραλίμνι.
62. Χριστίνα Αντωνίου, 6 ετών, Παραλίμνι.
63. Μιχάλης Γιωργαλλή, 51 ετών, Δημοκρατίας 11, Γέρι, Λευκωσία.
64. Ανθούλλα Γιωργαλλή, 47 ετών, Δημοκρατίας 11, Γέρι, Λευκωσία.
65. Αγάθη Ευριπίδου, 41 ετών, Μαρίνας Γερουδάνας 65, Κ. Πολεμίδια.
66. Ευριπίδης Ευριπίδου, 47 ετών, Μαρίνας Γερουδάνας 65, Κ. Πολεμίδια.
67. Πολίνα Ευριπίδου, 12 ετών, Μαρίνας Γερουδάνας 65, Κ. Πολεμίδια.
68. Στέφανη Ευριπίδου, 17 ετών, Μαρίνας Γερουδάνας 65, Κ. Πολεμίδια.
69. Κυριάκος Κυπριανού, 48 ετών, Κολοκοτρώνη Δάλι, έμπορας.
70. Αναστασία Κυπριανού, 44 ετών, Κολοκοτρώνη Δάλι, έμπορας.
71.Στέλλα Κυπριανού, 16 ετών Κολοκοτρώνη Δάλι , μαθήτρια
72. Χρίστα Κυπριανού, 14 ετών Κολοκοτρώνη Δάλι , μαθήτρια
73. Χριστόδουλος Κυπριανού, 5 ετών Κολοκοτρώνη Δάλι
74. Τουτουντζιάν Αρα (ΤOYTOYNZIAN ARA), 16 ετών, Ελευθερίας 3, διαμ. 202, Στρόβολος, Λευκωσία, μαθητής.
75. Τουτουντζιάν Μπαριέτ (TOYTOYNZIAN BARIET), 12 ετών, Ελευθερίας 3, διαμ. 202, Στρόβολος, Λευκωσία, μαθητής.
76.Tουτουντζιάν Χίλντα, (TOYTOYNZIAN HILDA) 45 ετών, Ελευθερίας 3, διαμ. 202, Στρόβολος, Λευκωσία, ιδιωτικός υπάλληλος.
77. Tουτουντζιάν Χαγκοπ, (TOYTOYNZIAN HAGOP), 51 ετών, Ελευθερίας 3, διαμ. 202, Στρόβολος, Λευκωσία, ηλεκτρολόγος.
78. Σωτήρης Κωνσταντίνου, 10 ετών, Αρχ. Μακαρίου 21, Γέρι, μαθητής.
79. Ειρήνη Κωνσταντίνου, 36 ετών, Αρχ. Μακαρίου 21, Γέρι, τραπεζικός.
80. Μιχάλης Κωνσταντίνου, 39 ετών, Αρχ. Μακαρίου 21, Γέρι, εισαγωγέας.
81. Πέτρος Κωνσταντίνου, 13 ετών, Αρχ. Μακαρίου 21, Γέρι, μαθητής.
82. Πολυξένη Σοφοκλέους, 30 ετών, Λεωφ. Λυκαβητού 14, Μακεδονίτισσα, Cyprus Airways.
83. Χριστόδουλος Προκοπίου, 34 ετών , Λευκωσία, λογιστής.
84. Μαρία Πογιατζή, 23 ετών, Γράμμου 8 , Ακρόπολη Λευκωσία, λογίστρια.
85. Ιωάννης Παπαχριστοδούλου, 31 ετών, Δοθισέου Οικονόμου, Εθνική Φρουρά.
86. Μαίρη Γεωργίου, 42 ετών, 1ης Απριλίου 44, Μοσφιλωτή, οικοκυρά.
87. Μιχάλης Κωνσταντίνου, 54 ετών, Πέρα Χωρίο, ιδιοκτήτης πρακτορείου ΠΡΟΠΟ.
88. Καλλιόπη Κωνσταντίνου, 49 ετών, Πέρα Χωρίο, ιδιοκτήτρια πρακτορείου ΠΡΟΠΟ.
89. Χριστίνα Λαππά, 25 ετών, Αφάνειας 2, Γέρι.
90. Καραπάμπας Κ, Ελλάδα M.I.B.S.
91. Αναστάσιος Κιρλακίτσης, Θεσσαλονίκη Amfitrion Holidays, στρατιωτικός.
92. Λιμπιτσούνη Ε., Ελλάδα
93. Μιχαηλίδης Κ., Ελλάδα M.I.B.S.
94. Γαβριηλίδου Ε. , 29 ετών Κύπρου 3α Ζακάκι Λεμεσός, ιδιωτικός υπάλληλος.
95. Κλεόπας Νικολάου, 66 ετών, Κοκκινοτριμιθιά
96. Δημήτριος ‘Ομπασιης, 26 ετών, Λευκωσία.
97. Γεώργιος Γ. ,25 ετών, Καϊμακλί.
98. Νίκος Νικολάου, 30 ετών, Ψημολόφου.
99. Γεώργιος Γεωργίου, 31 ετών, Γεώργιος Παπανδρέου 6, Γέρι Ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων.
100. Ντίνα Κωνσταντινίδη, Δοθισέου Οικονόμου 11, Δ Ρίτα Κώρτ 101, Λεμεσός, δασκάλα.
101. Αντριάνα Χρυσάνθου, 63 ετών, 1ης Απριλίου 46, Μοσφιλωτή, συνταξιούχος.
102. Σωτήρης Χρυσάνθου, 65 ετών, 1ης Απριλίου 46,
Μοσφιλωτή, συνταξιούχος.
103. Νίκος Χαραλάμπους, 34 ετών, Μαχαιρά 14 ή 15 Παλιομέτοχο, βαφέας αυτοκινήτων.
104. Κούλα Χαραλάμπους, 59 ετών, Παλιομέτοχο, καθαρίστρια Τμήμα Υδάτων Λευκωσία.
105. Κωνσταντίνα Χαραλάμπους, 6 ετών, Μαχαιρά 14 ή 15 Παλιομέτοχο.
106. Πανίκος Αναστασίου, 38 ετών, Νικοτσαρά 4Α , Λεμεσός Τεχνικός Θερμάνσεων.
107. Μαρία Ελένη Γιασουμή, 9 ετών, Καρμίου, Λακατάμεια.
108. Σύλβια Γιασουμή, 46 ετών, Καρμίου, Λακατάμεια, καθηγήτρια.
109. Ιάσονας Γιασουμή, 47 ετών, Καρμίου Λακατάμεια , ιδιωτικός υπάλληλος.
110. Δήμος Ξιούρουππας, 39 ετών, Ισοκράτους 1 Αραδίππου, επιχειρηματίας.
111. Μαργαρίτα Ξιούρουππα, 34 ετών, Ισοκράτους 1, Αραδίπου, οικοκυρά.
112. Σοφία Ξιούρουππα, 10 ετών, Ισοκράτους 1, Αραδίπου, μαθήτρια.
113. Ιωάννα Ξιούρουππα, 9 ετών, Ισοκράτους 1, Αραδίπου, μαθήτρια.
114. Βασίλης Ρέγκο, 31 ετών, Αγ. Ιλαρίωνα 16 Κάψαλος Λεμεσός υπάλληλος ΑΤΗΚ.
115. Περικλής Ψαρούδης, 34 ετών, Αναγνωσταρά 7α Κ. Πολεμίδια Λεμεσός, υπάλληλος ΑΤΗΚ.
Τα ονόματα των μελών του πληρώματος:
Marten Hans Jurgen, 50 ετών, κυβερνήτης
Πάμπος Χαραλάμπους, 40 ετών, συγκυβερνήτης
Λουΐζα Βουτέρη, 20-30 ετών, αεροσυνοδός
Μερόπη Σοφοκλέους, 20-30 ετών, αεροσυνοδός
Ανδρέας Προδρόμου, 20-30 ετών, αεροσυνοδός
Χάρις Χαραλάμπους, 20-30 ετών, αεροσυνοδός.