• Κεντρική
  • Ψαχνά
  • Εύβοια
  • Αθλητικά
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Ζώδια
  • Αγγελίες
  • Καταγγελίες
  • Άρθρογραφία
  • Iατρική
  • Ιστορία
  • Φορολογικά
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία
  • Popular Posts

    • Ο Σπύρος Ραπτάκης στον ΣΚΑΪ:«Πληρώνουμε από την τσέπη μας τα έξοδα του συλλόγου από το 2020 εξαιτίας ορισμένων υπαλλήλων του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων» (video)
    • Νέα φωτιά στην Κάρυστο
    • Προσοχή:Μωβ μέδουσες στη θάλασσα των Πολιτικών
    • Προσοχή:Λάδια στο οδόστρωμα στην περιοχή του Αλιβερίου
    • Φωτιά τώρα στην Παλαιά Φώκαια - 112 για εκκένωση σε Θυμάρι και τον όρμο Καταφυγή
    • Τέθηκε υπό έλεγχο η φωτιά στη Ριτσώνα
    • Σοκ στα Ψαχνά από τον θάνατο 57χρονης γυναίκας
    • Ο Δήμος Διρφύων Μεσσαπίων προσλαμβάνει τέσσερις Πυροφύλακες
    • Φωτιά στη Ριτσώνα
    • Ζητείται Βοηθός κουρείου από το «Sarigiannis Barber Shop» στα Ψαχνά
June 27, 2025
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία
- Advertisement -
  • Κεντρική
  • Ψαχνά
  • Εύβοια
  • Αθλητικά
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Ζώδια
  • Αγγελίες
  • Καταγγελίες
  • Άρθρογραφία
  • Iατρική
  • Ιστορία
  • Φορολογικά
  • Όροι Χρήσης
  • Επικοινωνία
Home » slider Ελλάδα

Τέμπη: H πρώτη απόφαση αποζημίωσης -Ευθύνες σε ΟΣΕ και Hellenic Train, θα καταβάλουν €800.000 σε συγγενείς θύματος

Psaxna.gr Posted On 1 Φεβρουαρίου 2025
0


0
Shares
  • Share On Facebook
  • Tweet It

Η πρώτη δικαστική απόφαση για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη εκδόθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο (τμήμα εργατικών διαφορών) σχετικά με τον θάνατο του ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Επιδικάστηκε αποζημίωση συνολικού ύψους 800.000 ευρώ στη σύζυγο, τα δυο παιδιά και στην αδελφή του.

Η απόφαση (αριθμός 966/2024) καταλογίζει ευθύνες στην ΟΣΕ ΑΕ και την Hellenic Train, οι οποίες, σύμφωνα με το δικαστήριο, αν και γνώριζαν ότι δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση επέτρεπαν τη διενέργεια μεταφορών η πρώτη και την μεταφορά επιβατών η δεύτερη «εκθέτοντας και τους τελευταίους αλλά και τους εργαζόμενους της σε κίνδυνο ζωής και υγείας».

 

Το δικαστήριο υποχρεώνει τον ΟΣΕ και την Hellenic Train να καταβάλλουν εντόκως μέχρι την ολοσχερή εξόφληση, ποσό 200.000 ευρώ στο καθένα από τα προσφεύγοντα μέλη της οικογένειας του ελεγκτή, και επιπλέον 12.000 ευρώ για τα δικαστικά έξοδα αποφαινόμενο ότι και οι δύο εταιρείες φέρουν «διττή» ευθύνη για το δυστύχημα.

Στο σκεπτικό της απόφασης, που αριθμεί 25 σελίδες, διαπιστώνεται για τις δύο εταιρίες, κατά των οποίων στράφηκαν για το εργατικό δυστύχημα του εργαζόμενου, οι συγγενείς του, «βαριά συγκλίνουσα αμέλεια» και παράνομη συμπεριφορά, με σωρεία παραλείψεων για τα αναγκαία μέτρα προστασίας που οδήγησαν στο τραγικό αποτέλεσμα. Όπως εξηγεί η δικαστής που εξέδωσε την απόφαση:

«Η βάση των παραπάνω νομοθετικών επιταγών παράνομη συμπεριφορά των αρμοδίων οργάνων των εναγομένων εταιριών έγκειται στην παράλειψη εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία επί του δικτύου και των συρμών των προαναφερθέντων συστημάτων ασφαλείας, η χρήση των οποίων θα είχε με βεβαιότητα αποτρέψει τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών και ήταν το πλέον πρόσφορο μέτρο ασφαλείας, ενόψει των προαναφερθεισών συνθηκών της συγκεκριμένης περίπτωσης».

Στην απόφαση περιγράφεται η αρχή που οδήγησε στην τραγωδία με το «μοιραίο λάθος» του σταθμάρχη Λάρισας πλην όμως επισημαίνεται επακριβώς, τι ήταν αυτό που κατέστησε «μοιραίο» το ανθρώπινο λάθος: «το αρχικό λάθος του σταθμάρχη Λάρισας υπήρξε μοιραίο ακριβώς επειδή δεν λειτούργησαν οι ασφαλιστικές δικλείδες. Το λάθος που σταθμάρχη θα το σταματούσε η τηλεδιοίκηση, δηλαδή ο πιο έμπειρος σταθμάρχης που θα ασκούσε την τηλεδιοίκηση. Στο πλαίσιο της τηλεδιοίκησης θα υφίστατο και σηματοδότηση και δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν να χαραχθούν δύο τρένα σε μία γραμμή. Ελλείπουσα της τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης στο συγκεκριμένο τμήμα της διαδρομής, ο στερούμενος εμπειρίας σταθμάρχης που βρισκόταν μόνο στη βάρδια ήταν εντελώς ανεπαρκής για τη διαχείριση της κυκλοφορίας. Με βάση όλα τα προαναφερθέντα και δεδομένου ότι όπως αποδείχθηκε δεν λειτουργούσαν τα προσήκοντα συστήματα ασφαλείας και συνακόλουθα δεν λειτουργούσαν σωστά οι σιδηροδρομικές γραμμές, δεν έπρεπε να πραγματοποιούνται κατά τον κρίσιμο χρόνο τα δρομολόγια. Η δεύτερη εναγόμενη ο ΟΣΕ ως φορέας διαχείρισης υποδομής καθώς και η πρώτη εναγόμενη Hellenic Train, φορέας λειτουργίας των μεταφορών οι οποίες αποδείχθηκε γνώριζαν ότι δεν λειτουργούσε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση και παρόλα αυτά οι μεν πρώτη ΟΣΕ επέτρεπε τη διενέργεια των μεταφορών η δεύτερη Hellenic Train ενεργούσε τις μεταφορές επιβατών εκθέτοντας και τους τελευταίους αλλά και τους εργαζόμενους σε κίνδυνο ζωής και υγείας ευθύνονται σωρευτικά για το επελθόν αποτέλεσμα».

Στην απόφαση σημειώνεται ότι «ο συγκεκριμένος εργαζόμενος είχε την ειδικότητα του ελεγκτή αμαξοστοιχιών και εισιτηρίων στην Hellenic Train και κατά τον χρόνο του επίδικου δυστυχήματος είχε ολοκληρώσει την εργασία του και μετά το πέρας αυτής επέστρεφε για διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο που παρείχε η εταιρεία του, προκειμένου την επόμενη ημέρα να αναλάβει υπηρεσία σε αμαξοστοιχία με δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα».

 

 

iefimerida.gr

Share

Share
Post
Email
Print
0
Shares
  • Share On Facebook
  • Tweet It




Author

Psaxna.gr


Trending Now
Ο Σπύρος Ραπτάκης στον ΣΚΑΪ:«Πληρώνουμε από την τσέπη μας τα έξοδα του συλλόγου από το 2020 εξαιτίας ορισμένων υπαλλήλων του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων» (video)
Psaxna.gr 26 Ιουνίου 2025
Νέα φωτιά στην Κάρυστο
Psaxna.gr 26 Ιουνίου 2025
Φιλαδέλφεια: Χάος από τη συντριβή αεροσκάφους σε κατοικημένη περιοχή - Συγκλονιστικό βίντεο από την πτώση
Read Next

Φιλαδέλφεια: Χάος από τη συντριβή αεροσκάφους σε κατοικημένη περιοχή - Συγκλονιστικό βίντεο από την πτώση

Leave A Reply

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



  •  

     

     

     









- Advertisement -
  • Like Us On Facebook

    Facebook Pagelike Widget
  • - Advertisement -
  • Recent Posts

    • Ο Σπύρος Ραπτάκης στον ΣΚΑΪ:«Πληρώνουμε από την τσέπη μας τα έξοδα του συλλόγου από το 2020 εξαιτίας ορισμένων υπαλλήλων του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων» (video)
    • Νέα φωτιά στην Κάρυστο
    • Προσοχή:Μωβ μέδουσες στη θάλασσα των Πολιτικών
    • Προσοχή:Λάδια στο οδόστρωμα στην περιοχή του Αλιβερίου
    • Φωτιά τώρα στην Παλαιά Φώκαια - 112 για εκκένωση σε Θυμάρι και τον όρμο Καταφυγή
    • Τέθηκε υπό έλεγχο η φωτιά στη Ριτσώνα
    • Σοκ στα Ψαχνά από τον θάνατο 57χρονης γυναίκας
    • Ο Δήμος Διρφύων Μεσσαπίων προσλαμβάνει τέσσερις Πυροφύλακες
    • Φωτιά στη Ριτσώνα
    • Ζητείται Βοηθός κουρείου από το «Sarigiannis Barber Shop» στα Ψαχνά
  • Πρόσφατα σχόλια

    • Μπούρας Χρήστος στο Ο Δήμος Διρφύων Μεσσαπίων προσλαμβάνει τέσσερις Πυροφύλακες
    • Μπούρας Χρήστος στο Ψαχνά:Αναστάτωση από κλείσιμο δρόμου εν αγνοία της Αστυνομίας
    • Μπούρας Χρήστος στο Η «Αστερομάτα» της Κλαυδίας σημειώνει τεράστια επιτυχία στα διεθνή charts σε 32 χώρες-Εντυπωσιακή συναυλία με γιγαντοοθόνες ετοιμάζεται στα Ψαχνά (video)
    • Μπούρας Χρήστος στο Ευχαριστήρια επιστολή Αντιδημάρχου Αφένδρας Σοφία προς την ΕΛΒΑΛ ΧΑΛΚΟΡ
    • Μπούρας Χρήστος στο Ψαχνά:Ξεκίνησε η αποκατάσταση των κάθετων τομών διασύνδεσης
    • Μπούρας Χρήστος στο Κόντρα Κορώνη – Καλαβρή στο διαδίκτυο με αφορμή τα σκουπίδια
    • Μπούρας Χρήστος στο Ανακοίνωση Δημάρχου για ασφαλτοστρώσεις από Δευτέρα 16 Ιουνίου
    • Μπούρας Χρήστος στο Δελτίο τύπου Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων και παρέμβαση συνηγόρου του πολίτη για νομοθετικό κενό στον καθορισμό πλάτους Δασικών οδών για έργα ΑΠΕ
    • Μπούρας Χρήστος στο Δελτίο τύπου Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων και παρέμβαση συνηγόρου του πολίτη για νομοθετικό κενό στον καθορισμό πλάτους Δασικών οδών για έργα ΑΠΕ
    • Μπούρας Χρήστος στο Την Τετάρτη 11 Ιουνίου συνεδριάζει το Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων

Press enter/return to begin your search