Τέμπη: Ξυλόλιο και τολουόλιο στο τρένο – Πού καταλήγουν οι επιστήμονες του πανεπιστημίου της Γάνδης
Τα συμπεράσματα Βέλγων ειδικών για την φονική έκρηξη στα Τέμπη. Οι εύφλεκτες ουσίες αφορούν πιθανότατα το ξυλόλιο και το τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται και για τη νοθεία καυσίμων.
Σε ακριβείς εκτιμήσεις για τα αίτια της φωτιάς που ξέσπασε μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη φαίνεται έχουν προχωρήσει οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γάνδης, στους οποίους έχει ανατεθεί η διερεύνηση της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της RealNews, οι Βέλγοι ειδικοί έχουν οδηγηθεί σε συμπεράσματα όχι μόνο για το είδος των ουσιών που προκάλεσαν την έκρηξη, αλλά ακόμα και για το βάρος τους, τις διαστάσεις της δεξαμενής που τις μετέφερε, καθώς και για το σημείο της αμαξοστοιχίας που ήταν τοποθετημένες!
Το κλιμάκιο των ακαδημαϊκών ερευνητών στο Τμήμα Δομικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου της Γάνδης ερευνά το δυστύχημα εδώ και περίπου έναν χρόνο μετά τη σχετική παραγγελία του Ελληνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ). Αξιοποιώντας τον εξοπλισμό του ειδικού εργαστηρίου τους, αλλά και το καινοτόμο σύστημα ανάλυσης μέσω τεχνητής νοημοσύνης που έχουν δημιουργήσει, οι Βέλγοι επιστήμονες φέρονται να έχουν καταλήξει στα εξής:
Το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο ακολουθούσε τις δύο μηχανές του τρένου, μετέφερε φορτίο με πτητικούς υδρογονάνθρακες που δεν είχαν δηλωθεί, σύμφωνα με τη RealNews.
Το βάρος των πτητικών υδρογονανθράκων που εκτιμάται ότι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων.
Η διάρκεια των εκρήξεων μετά τη σύγκρουση ήταν περίπου 8 δευτερόλεπτα, ενώ το «μανιτάρι» που προκάλεσε έφτασε σε ύψος τα 80 μέτρα.
Οι εύφλεκτες ουσίες αφορούν πιθανότατα το ξυλόλιο και το τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται και για τη νοθεία καυσίμων.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι τα στοιχεία αυτά, που φέρνει για πρώτη φορά στη δημοσιότητα η Real News, αναμένεται να αποτυπωθούν και γραπτώς και να αποσταλούν στην Αθήνα μέσα στις επόμενες ώρες.
Η εμπορική αμαξοστοίχια πέρασε από 15 σταθμούς και 40 κάμερες. Ένα και μοναδικό βίντεο περιλαμβάνεται στην δικογραφία, έστω και με κάποια κενά, και καταγράφεται με ευκρίνεια, 26 λεπτά πριν την σύγκρουση στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς.
Το πιθανό παράνομο φορτίο εκτιμάται από τους τεχνικούς συμβούλους πως βρισκόταν στα τρία πρώτα βαγόνια ανοιχτού τύπου πίσω από την δεύτερη μηχανή του εμπορικού τρένου.
Χειρδάρης στο MEGA: «Θετικό ότι προχωρά η υπόθεση από την επιμονή των συγγενών»
«Έχουμε από την αρχή μία παραβατικότητα της πολιτικής ηγεσίας. Από όλα τα κόμματα θα έλεγα αλλά η πολιτική ηγεσία βιάστηκε πολύ, δεν έχει αφήσει την Δικαιοσύνη να κάνει την δουλειά της, παρεμβαίνει με δηλώσεις αρχικές, με προβλέψεις. Θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη αναμονή και υπευθυνότητα. Οι μισοί από τους νεκρούς απανθρακώθηκαν επομένως είναι πολύ σοβαρό το από πού προκλήθηκε η πυρκαγιά. Όλοι μας πρέπει να κάνουμε υπομονή. Υπάρχει ένα σκεπτικό για το πώς έγινε το δυστύχημα. Ενδεχομένως τα πορίσματα να αλλάξουν τον τρόπο που έγινε το δυστύχημα και για ποιον λόγο σκοτώθηκαν και απανθρακώθηκαν οι επιβάτες. Υπάρχει μια βιασύνη για κάποιες προβλέψεις», είπε αρχικά ο ποινικολόγος Βασίλης Χειρδάρης.
«Υπάρχει υπερβολική επέμβαση των ίδιων των συγγενών των θυμάτων και εκείνοι έχουν κινήσει τις διαδικασίες. Είναι εξαιρετικά λογικό. Έχουμε λαϊκή συμμετοχή στην Δικαιοσύνη. Οι πραγματογνωμοσύνες είναι επιστημονικές και έχουν μία βαρύτητα. Θα υπάρχουν διαφορές στις πραγματογνωμοσύνες. Προχωράει η υπόθεση από την επιμονή των συγγενών και αυτό είναι πολύ θετικό. Θεωρώ ότι δεν μπορεί η δίκη να ξεκινήσει πριν από το τέλος του 2026», υπογράμμισε.
«Ευθύνεται καταρχήν η εταιρεία που φορτώνει τα βαγόνια, ο ιδιώτης. Μάλλον το οποιοδήποτε φορτίο φορτώθηκε από τον κεντρικό σταθμό της Θεσσαλονίκης. Γενικά υπάρχουν πολλά κενά και έχει μεγάλο βάρος και πίεση ο ανακριτής στην Λάρισα. Χρειάζεται να βοηθηθεί», τόνισε.
dnews.gr