Για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία κατηγορείται ο σταθμάρχης της Λάρισας
Συνελήφθη μετά από τις εξηγήσεις που έδωσε στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, παρουσία εισαγγελέα, ο 59χρονος σταθμάρχης του ΟΣΕ Λάρισας, ο οποίος ωστόσο αρνείται ότι φταίει για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο σταθμάρχης της Λάρισας κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία.
Ο συλληφθείς σταθμάρχης, 59 ετών, είχε αναλάβει υπηρεσία στην εν λόγω θέση μόλις πριν από 40 ημέρες, αφού είχε προηγηθεί εκπαίδευση ενός έτους.
Πηγές του ΟΣΕ αναφέρουν ότι ο σταθμάρχης είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε καθήκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους. Πήρε τη σχετική πιστοποίηση μαζί με άλλους συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία. Η εκπαίδευση, η εξέταση και η πιστοποίηση των σταθμαρχών γίνεται μόνο από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής. Όσο για την Hellenic Train είναι η Σιδηροδρομική Επιχείρηση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.
Ανθρώπινο λάθος
Ο ΟΣΕ έχει ζητήσει και αναμένει απομαγνητοφώνηση της πιθανής συνομιλίας μεταξύ του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών, προκειμένου να εντοπιστούν στοιχεία για τις τελευταίες κινήσεις του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες και ενώ η έρευνα είναι σε εξέλιξη, ερευνάται το ενδεχόμενο το δυστύχημα να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» φέρεται να κατηύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».