ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ EΓΓΡΑΦΟ Νο 2: “NOMIMH H MEΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΥΠΑΛΗΛΛΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΗΚΑΔΙΜΕ”
Σας παραθέτουμε κατ αποκλειστικότητα έγγραφο Νο2 το οποίο αποδεικνύει την νόμιμη μεταφοράτων υπαλήλλων του Δήμου στις υπηρεσίες αυτού και τις ΔΗΚΑΔΙΜΕ.
(Ευχαριστουμε τους υπαλήλλους για την εμπιστοσύνη και αποστολή των εγγράφων και είμαστε δίπλα τους στον αγώνα τον οποίο δίνουν)
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΡΑΞΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
1. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΚΗ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗΣ του Ελευθερίου,
2. ΛΕΙΒΑΔΙΑ ΣΤΑΜΑΤΙΝΑΣ του Ιωάννη,
3. ΦΡΟΥΔΑΡΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ του Ανδρέα,
4. ΧΕΙΜΩΝΑ ΑΝΝΑΣ του Γεωργίου,
5. ΜΥΣΤΡΙΩΤΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ του Νικολάου,
6. ΡΟΥΣΟΔΗΜΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ του Γεωργίου,
7. ΑΚΡΙΩΤΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ του Γεωργίου ,
8.ΚΑΡΚΑΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ του Θεοδώρου, κατοίκων απάντων Ψαχνών Ευβοίας.
ΚΑΤΑ
Υπηρεσιακούς παράγοντες ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ. κα Δεσποτοπούλου Παρασκευή του Γεωργίου Υπάλληλος διεκπεραίωσης εγγράφων της εταιρίας. ΔΕ1/ΔΕ/Διοικητικού.
……………………………….
Δυνάμει της υπ’αρίθμ. 133/2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων, η οποία διορθώθηκε με την υπ’αρίθμ. 35194/2233/2011 απόφαση της Γενικής Γραμματέως Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας, σε συνδυασμό και με την υπ’αρίθμ. 253/2011 απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου, οι οποίες ελέγχθηκαν για την νομιμότητα τους και εγκρίθηκαν με την υπ’αρίθμ. 458/8852 απόφαση της Γενικής Γραμματέως Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας –Στερεάς Ελλάδας (ΦΕΚ Β 168/6.2.2012), αποφασίστηκε η μεταφορά μας ως προσωπικού της ΔΗ.ΚΕ. Μεσσαπίων στο νέο Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ) και η σύσταση προσωρινών προσωποπαγών θέσεων ενός εκάστου από εμάς, το οποίο και έγινε.
Κατόπιν των ανωτέρω απέμενε μόνο η πράξη κατάταξης ενός εκάστου από εμάς ως μεταφερόμενου προσωπικού, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2α του άρθρου 112 του ν. 3852/2010 που προστέθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 44 του ν.3979/2011, από τον Δήμο και εν συνεχεία, η δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με μέριμνα του Προέδρου του Ν.Π.Δ.Δ. όπως τούτο προκύπτει από τις οικείς διατάξεις του νόμου και από το υπ’αρίθμ. 37073/2011 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, όπου αναφέρεται ότι υπόχρεος προς τούτο είναι ο εκάστοτε Πρόεδρος και Δήμος.
Το Δ.Σ. του Ν.Π.Δ.Δ. (ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ.), με τις υπ’ αριθμ. 10/2012, απόφαση της Προέδρου, μας κατέταξε ένα έκαστο από εμάς σε προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις, η δε Πρόεδρος του Ν.Π.Δ.Δ. στην ως άνω απόφαση της παραγγέλλει στα αρμόδια όργανα της ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ. να προβούν σε δημοσίευση περίληψης αυτής στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Ωστόσο σε καμία σχετική ενέργεια δεν έχετε προβεί μέχρι σήμερα, παρόλο που η Πρόεδρος παραγγέλλει προς εσάς την δημοσίευση της απόφασης αυτής κατάταξης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Έστω δε υπόψη Σας και τα εξής:
Α) Στην υπ’αρίθμ. 203/2012 γνωμοδότηση του ΣΤ΄ τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, αναφέρεται, ότι υπάλληλοι που υπηρετούσαν σε δημοτικές επιχειρήσεις, νόμιμα μεταφέρθηκαν σε αντίστοιχες υπηρεσίες του Δήμου και η μη τήρηση κατά την διαδικασία πρόσληψης τους των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 1 του νόμου 2527/1997 δεν πλήττει την νομιμότητα της επίμαχης μεταφοράς (κατά το προγενέστερο καθεστώς του νόμου 3463/2006), καθισταμένης αβάσιμης της γνωμοδότησης του ΑΣΕΠ.
Επίσης, ότι παρόμοιες περιπτώσεις μεταφοράς προσωπικού χωρίς νόμιμες συμβάσεις αορίστου χρόνου εντοπίζονται και σε προσωπικό που μεταφέρθηκε στους Δήμους με τις διατάξεις του νόμου 3852/2010 και η μεταφορά πραγματοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε, δεδομένου ότι, κατά την προηγούμενη διαδικασία μεταφοράς προσωπικού στους Δήμους με το άρθρο 269 του νόμου 3463/2006 κλπ, θεωρήθηκε νόμιμη η μεταφορά, ανεξάρτητα από την διαδικασία που τηρήθηκε για την πρόσληψη τους από τις επιχειρήσεις, από την ημερομηνία λήψης των σχετικών αποφάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3801/2009.
Επίσης αναφέρει, το παγίως γνωστό, ότι οι πράξεις της διοίκησης έχουν από της εκδόσεώς τους και μέχρι την ακύρωση ή ανάκληση τους ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ και οι διοικητικές αρχές του κράτους ΔΕΝ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΝ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΠΡΑΞΕΩΝ ΑΛΛΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΦΟΣΟΝ ΑΥΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΕΓΚΥΡΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ.
Επιπρόσθετα αναφέρεται (για προσωπικό που μεταφέρεται από υπηρεσίες της περιφέρειας, πλην όμως πρόκειται για την ίδια διαδικασία που τηρείται σε όλες τις βαθμίδες ΟΤΑ, ως εκ τούτου και στην περίπτωση μας), ότι η απόφαση του οικείου συμβουλίου (περιφερειακού ή δημοτικού ανάλογα με την περίπτωση) περί μεταφοράς ή /και σύστασης των προσωποπαγών θέσεων συνιστά ατομική διοικητική πράξη. Η εν λόγω πράξη διαθέτει ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ και δεσμεύει τα διοικητικά όργανα, τα οποία στην συνέχεια επιλαμβάνονται ως αρμόδια για την έκδοση των λοιπών διοικητικών πράξεων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταφοράς (ήτοι και της έκδοσης των πράξεων κατάταξης, αλλά και της δημοσίευσης τους από τα υπόχρεα όργανα). Η δέσμευση δε αυτή έχει την έννοια, ότι, εφόσον οι αποφάσεις αυτές δεν έχουν ακυρωθεί ή ανακληθεί και εξακολουθούν να ισχύουν, τα τελευταία αυτά όργανα που είναι αρμόδια για την έκδοση και ενέργεια των επομένων αναγκαίων πράξεων ΔΕΝ ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΝΑ ΑΡΝΗΘΟΥΝ την έκδοση και την ενέργεια των πράξεων αυτών που είναι αναγκαίες για την ολοκλήρωση της μεταφοράς, επικαλούμενα μετά έλεγχο νομιμότητας, που διενεργείται από αυτά παρεμπιπτόντως και έλλειψη νομιμότητας των αποφάσεων των εκάστοτε συμβουλίων περί μεταφοράς του προσωπικού, λόγω μη συνδρομής των νόμιμων προϋποθέσεων μεταφοράς, αφού δεν υφίσταται διάταξη νόμου η οποία να προβλέπει ειδικά την αρμοδιότητα τέτοιου ελέγχου. Καταλήγει δε στο συμπέρασμα, ότι σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται ο έλεγχος της νομιμότητας των αποφάσεων των εκάστοτε συμβουλίων περί μεταφοράς του προσωπικού και ειδικότερα της εξέτασης της συνδρομής του νόμιμου ή μη της σχέσης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από άλλες υπηρεσίες.
Αυτεπάγγελτο έλεγχο της νομιμότητας των πράξεων-αποφάσεων των συμβουλίων περί μεταφοράς προσωπικού έχει δικαίωμα να κάνει μόνο ο Γενικός Γραμματέας της εκάστοτε Αποκεντρωμένης Διοίκησης ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΛΘΕΙ ΔΙΜΗΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ (στην περίπτωση μας έχει προβεί στον έλεγχο και το δίμηνο έχει παρέλθει προ πολλού).
Από τα ανωτέρω προκύπτει, ότι για την περίπτωση μας
1) Αρμόδιος και ΥΠΟΧΡΕΟΣ για την δημοσίευση των πράξεων κατάταξης μας είναι η ΠΡΟΕΔΡΟΣ και τα αρμόδια όργανα του Ν.Π.Δ.Δ.,
2) Δεν προβλέπεται για την περίπτωση μας έλεγχος νομιμότητας των πράξεων του Δ.Σ του Δήμου για την μεταφορά μας, διότι αυτός έλαβε χώρα και εγκρίθηκε και επιπρόσθετα έχει παρέλθει ήδη προ πολλού το δίμηνο για τον έλεγχο αυτό.
3) Δεν προβλέπεται για την περίπτωση μας έλεγχος νομιμότητας των πράξεων της Προέδρου για την κατάταξη μας, γιατί τέτοιος έλεγχος δεν υφίσταται κατά νόμο.
4) Οι αποφάσεις του Δ.Σ. του Δήμου για την μεταφορά μας διαθέτουν ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ και δεσμεύουν τα διοικητικά όργανα, τα οποία στην συνέχεια επιλαμβάνονται ως αρμόδια για την έκδοση των λοιπών διοικητικών πράξεων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταφοράς, ήτοι την Πρόεδρο για την έκδοση των πράξεων κατάταξης, αλλά και τη δημοσίευσης τους.
Β) Στην υπ’αρίθμ. 615/2012 γνωμοδότηση του ΣΤ΄ τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, αναφέρεται, ότι η διάταξη της παρ. 9 του αρ. 109 νόμου 3852/2010 περί μεταφοράς προσωπικού εφαρμόζεται και στην περίπτωση λύσης δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης ή ΔΕΥΑ, εφόσον η δραστηριότητα τους μετά την λύση τους αναλαμβάνεται και συνεχίζεται από τον δήμο ή ν.π.δ.δ. αυτού.
Κατά συνέπεια σε κάθε περίπτωση και με δεδομένο, ότι η δραστηριότητα της πρώην ΔΕΥΑΜ αναλαμβάνεται από τον Δήμο Διρφύων Μεσσαπίων και δεν καθίσταται ανενεργός η επιχείρηση, είναι εσφαλμένη η γνωμοδότηση του ΑΣΕΠ στην περίπτωση μας, διότι δεν χρειάζεται να τηρηθεί η διαδικασία του νόμου 2527/1997 για την πρόσληψη μας, πέραν της αναρμοδιότητας του εν λόγω οργάνου και η διαδικασία που τηρήθηκε στην περίπτωση μας είναι ΚΑΘ’ΟΛΑ ΝΟΜΙΜΗ.
Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω πρέπει, χωρίς άλλη χρονοτριβή και προσκόμματα, να αποστείλετε για δημοσίευση τις πράξεις κατάταξης μας, όπως παραγγέλλει προς εσάς και η Πρόεδρος με την ως άνω απόφαση της, άλλως υπέχετε ποινική και πειθαρχική ευθύνη, δοθέντος, ότι, στην προκειμένη περίπτωση, αρνείσθε, παράνομα κατά τα ανωτέρω, να εκτελέσετε την παραπάνω απόφαση και εντολή της Προέδρου, αλλά και του Δ.Σ. του Δήμου, ήτοι να ολοκληρώσετε την διαδικασία της μεταφοράς μας εντός 5 ημερών από την υποβολή της παρούσης.
ΟΙ ΑΙΤΟΥΝΤΕΣ