Κοζάνη: Στοιχεία-σοκ για το προφίλ του 38χρονου οδηγού του φορτηγού – Όσα είπαν συγγενείς των θυμάτων και τα ερωτήματα για την τραγωδία

Νέες πληροφορίες σοκ έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τον Ουκρανό οδηγό του φορτηγού που ενεπλάκη στο τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε την Μεγάλη Τρίτη στην Εγνατία Οδό, στα διόδια του Πολυμύλου, στην Κοζάνη. Ο 38χρονος έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί τη Μεγάλη Παρασκευή, ενώ σε βάρος του ασκήθηκε κακουργηματική δίωξη. Παράλληλα, συντετριμμένοι εμφανίζονται οι συγγενείς των δύο θυμάτων, οι οποίοι είχαν ταξιδέψει από την Ελβετία στην Ελλάδα, για τις γιορτές του Πάσχα.
Ο Ουκρανός οδηγός οδηγήθηκε την Μεγάλη Τετάρτη στον εισαγγελέα, ο οποίος άσκησε σε βάρος του ποινική δίωξη για επικίνδυνη οδήγηση με αποτέλεσμα την πρόκληση θανατηφόρου ατυχήματος, που είναι κακούργημα, για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση κατά συρροή σωματικών βλαβών.
Οι αστυνομικοί εξετάζουν αν η προσοχή του οδηγού αποσπάστηκε από κάτι και τι ακριβώς συνέβη, που είχε ως αποτέλεσμα να μη κόψει ταχύτητα και ενώ πέρασε προειδοποιητικές ταμπέλες, ότι πλησιάζει σε διόδια. Με ομίχλη που δεν έβλεπε κάποιος στα 20 μέτρα, το κινητό του μπορεί να ήταν η αιτία, αν το χρησιμοποιούσε, σύμφωνα με το Star.
Ο οδηγός της νταλίκας συνήθιζε να τραβάει βίντεο την ώρα που οδηγούσε
Σύμφωνα με το Star, ο 38χρονος Ουκρανός οδηγός με τα αρχικά A.Δ. ήταν ιδιαίτερα δραστήριος στα social media και σχεδόν σε κάθε ταξίδι του έκανε live μεταδόσεις.
Μάλιστα, σε κάποια βίντεο, τα χέρια του δεν ήταν καν στο τιμόνι, καθώς με το ένα χέρι κρατούσε το κινητό και το άλλο το τσιγάρο, ενώ έκανε και… φιγούρα στους ακόλουθους του, βάζοντας το ένα πόδι μακριά από τα πετάλια. Και όλα αυτά εν κινήσει. Κοιτούσε την οθόνη, έδειχνε τη διαδρομή και δεν σταματούσε τις ζωντανές μεταδώσεις στα μέσα κοινωνικά δικτύωσης ακόμα και όταν περνούσε τα διόδια. Σε ένα από αυτά ακούγεται και μια υπάλληλος να του εύχεται καλό ταξίδι.
Τι ισχυρίστηκε ο οδηγός του φορτηγού
Ο 38χρονος οδηγός, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να ισχυρίζεται ότι του έκοψε τον δρόμο ένα αυτοκίνητο την ώρα που πήγαινε να περάσει από τα διόδια και για να αποφύγει το αυτοκίνητο έκοψε το τιμόνι αριστερά και έτσι συνέβη το δυστύχημα.
«Δεν είδα τίποτα, δεν κατάλαβα τίποτα» φέρεται ακόμη να ισχυρίστηκε ενώπιον των Αρχών ο Ουκρανός, ο οποίος δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ, όπως φάνηκε από τις τοξικολογικές εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκε.
Μέχρι να απολογηθεί και να αποφασιστεί η ποινική του μεταχείριση παραμένει υπό κράτηση. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο 38χρονοςείναι πατέρας δύο παιδιών και ζει στην Βουλγαρία.
Έλληνες που ήρθαν από Ελβετία για Πάσχα οι δύο νεκροί
Ζευγάρι που διέμενε μόνιμα στην Ελβετία, αλλά με καταγωγή από χωριά της Κοζάνης, ήταν οι δυο ηλικιωμένοι που έχασαν την ζωή τους, στο φρικτό δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου. Μόλις είχαν προσγειωθεί στην Θεσσαλονίκη και με νοικιασμένο αυτοκίνητο πήγαιναν στον τόπο καταγωγής τους, για τις ημέρες του Πάσχα, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ο Κωνσταντίνος και η Μαρία, από γειτονικά χωριά της Κοζάνης, μετανάστευσαν στην Ελβετία για δουλειά. Εκεί παντρεύτηκαν, εκεί απέκτησαν τα δύο τους παιδιά. Όμως, μετά τη σύνταξή τους, συνήθιζαν να επιστρέφουν συχνά στον τόπο καταγωγής τους. Έτσι και φέτος, επέστρεψαν για τις ημέρες του Πάσχα.
«Έγινε όλο αυτό το κακό, πολύ άδικο»
Όπως αναφέρει στον ΑΝΤ1, ανιψιός των θυμάτων: «Το πρωί κατέβηκαν από το αεροπλάνο, ξεκίνησαν για Κοζάνη και έγινε όλο αυτό το κακό, πολύ άδικο. Ανησυχήσαμε και αρχίσαμε να ψαχνόμαστε. Έπαιρνα τηλέφωνα, δεν απαντούσαν. Με πήρε η κόρη της και μου λέει “στις 15.30 ήταν στη Βέροια” και συνδύασα όλη την υπόθεση, μήπως είναι αυτοί», είπε ακόμη ο ανιψιός και συνέχισε: «Όταν είδα ότι η ώρα ήταν 20.00 και δεν μπορούσα να μάθω πληροφορίες, έπαιρνα διόδια, τροχαία… Δεν μπορούσα τίποτα».
Τραγική ειρωνεία στην όλη υπόθεση αποτελεί το γεγονός ότι, την ώρα που οι συγγενείς τους τους αναζητούσαν απεγνωσμένα, ο ανιψιός τους βρισκόταν μποτιλιαρισμένος στην Εγνατία Οδό, λίγα μέτρα πιο κάτω από το σημείο του δυστυχήματος.
Οι σοροί του ζευγαριού θα μεταφερθούν στη Νάουσα για νεκροψία-νεκροτομή. Η άμεση ταυτοποίηση είναι δύσκολη, καθώς οι σοροί είναι απανθρακωμένες. Για αυτόν τον λόγο θα γίνει εξέταση DNA από συγγενικά πρόσωπα. Τα δύο παιδιά του άτυχου ζευγαριού φτάνουν εσπευσμένα το βράδυ στην Ελλάδα για να δώσουν βιολογικό υλικό.
«Είναι προϊστάμενος βάρδιας εκεί. Βγήκε έξω, τρέχει, πάει στην κοπέλα και μετά πήρε έναν πυροσβεστήρα και προσπάθησε να σβήσει το ΙΧ που είχε πάρει φωτιά και κάηκαν οι δυο άνθρωποι. Εκεί έκοψε το γόνατό του», είπε στον ΑΝΤ1, ο πατέρας του προϊσταμένου των διοδίων.
Η μεταφορική εταιρεία για την οποία εργαζόταν ο οδηγός της μοιραίας νταλίκας, μέσω του ΑΝΤ1, εξέφρασε τα συλλυπητήριά της: «Οι αρχές και οι ειδικοί θα δουν τι ακριβώς συνέβη. Λυπάμαι πραγματικά για αυτήν την τραγωδία. Εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στους συγγενείς των θυμάτων. Ό,τι και να πούμε θα είναι λίγο».
«Το πρόβλημα έχει ονοματεπώνυμο και λέγεται ταχύτητα»
Ο εκπρόσωπος τύπου της Εγνατίας οδού, κύριος Κωνσταντίνος Κουτσούκος μιλώντας στον ΑΝΤ1 ανέφερε μεταξύ άλλων: «Σας βεβαιώνω ότι αυτά δεν γίνονται χωρίς ταχύτητα. Τώρα τι συνέβη στον άνθρωπο και προκάλεσε όλη αυτή την καταστροφή δεν το γνωρίζω.
Πάντως, σίγουρα, το πρόβλημα εδώ έχει ονοματεπώνυμο και λέγεται ταχύτητα. Όσον αφορά τις σημάνσεις, ο ίδιος επεσήμανε ότι ο «σταθμός έχει λειτουργήσει επανειλημμένως με τέτοιες συνθήκες και λειτουργούσε για ώρες πριν. Προφανώς κάτι συνέβη στον άνθρωπο και μπήκε μέσα με αυτή την ταχύτητα».
Εξιτήριο πήραν οι τραυματίες του τροχαίου δυστυχήματος στα διόδια του Πολυμύλου
Εξιτήριο πήρε το απόγευμα της Μεγάλης Τετάρτης και ο τελευταίος τραυματίας από το τροχαίο δυστύχημα στα διόδια του Πολυμύλου Κοζάνης που στοίχισε τη ζωή σε δύο ανθρώπους και νοσηλευόταν στο Μαμάτσειο Νοσοκομείο. Πρόκειται για τον 34χρονο οδηγό του πρώτου αυτοκινήτου που κατάφερε να βγει έγκαιρα από το όχημά του με μικρά τραύματα.
Εξιτήριο πήρε επίσης και η 25χρονη υπάλληλος των διοδίων, η οποία τραυματίστηκε ελαφρά στο κεφάλι.
«Δεν έκανα όπισθεν, περίμενα να ανοίξει η μπάρα» λέει ο οδηγός του πρώτου αυτοκινήτου
Σύμφωνα με πληροφορίες ο οδηγός του πρώτου οχήματος, ο οποίος κατάφερε να βγει μόνος του ακριβώς λίγα δευτερόλεπτα πριν τυλιχθεί στις φλόγες και καταστραφεί ολοσχερώς, φέρεται να ανέφερε στους αστυνομικούς πως «εγώ δεν έκανα όπισθεν. Σταμάτησα και περίμενα να ανοίξει η μπάρα και όλα συνέβησαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα».
Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των αρχικών σεναρίων για το πώς συνέβη η τραγωδία με δύο νεκρούς, ήταν ότι το ένα από τα δύο αυτοκίνητα έκανε όπισθεν στη λωρίδα του e-pass, καθώς δεν άνοιξε η μπάρα, με αποτέλεσμα αρχικά τη σύγκρουση των δύο οχημάτων και στη συνέχεια το φορτηγό να τα παρασύρει πάνω στα κουβούκλια των διοδίων.
Δημογλίδου: Έχουμε ζητήσει το αποθηκευμένο βίντεο για το τροχαίο – Η σύγκρουση ήταν πολύ γρήγορη και σφοδρή
«Έχουμε ζητήσει το αποθηκευμένο βίντεο» τόνισε η Εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ., Κωνσταντία Δημογλίδου.
«Έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες εξετάσεις σε όλους τους εμπλεκόμενους οδηγούς για να διαπιστωθεί αν οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ ή οποιασδήποτε άλλης απαγορευμένης ουσίας. Διενεργείται προανάκριση και προσπαθούν να αντιληφθούν για ποιο λόγο συνέβη το συγκεκριμένο τροχαίο δυστύχημα» τόνισε η κυρία Δημογλίδου, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Σύμφωνα με την ίδια, δεν προκύπτει κίνηση με την όπισθεν του πρώτου οδηγού, αλλά σύμφωνα με την προανάκριση, γινόταν κανονικά η διέλευση και στη συνέχεια έγινε η πρόσκρουση του φορτηγού. «Θα πρέπει να το διαπιστώσουμε και με τηλεοπτικό υλικό, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει ακόμα. Δεν έχουμε λάβει υλικό για να δούμε αν όντως ισχύει» υποστήριξε η Εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ.
Όπως είπε, το σημείο στο οποίο γινόταν η καταγραφή του οπτικού υλικού έχει καταστραφεί αλλά υπάρχει κεντρικό σημείο στο οποίο είναι αποθηκευμένο το συγκεκριμένο υλικό. «Το έχει ζητήσει η Αστυνομία για να διαπιστώσουμε τι έχει συμβεί» επεσήμανε.
Η κα Δημογλίδου τόνισε ότι στοιχείο της προανάκρισης είναι και το κατά πόσο υπήρχαν στο σημείο προειδοποιητικές σημάνσεις. «Οι προειδοποιητικές σημάνσεις είναι κάτι που αφορά στην εταιρεία που διαχειρίζεται τον συγκεκριμένο δρόμο, την Εγνατία Οδό. Υπάρχει ενημέρωση ότι υπήρχαν κανονικά οι σημάνσεις. Άλλωστε πρέπει να είναι χαμηλές ταχύτητες όταν έχουμε τόσο χαμηλή ορατότητα, πόσω μάλλον όταν ένας οδηγός εισέρχεται σε χώρο διοδίων. Υπάρχει συγκεκριμένη σήμανση, προειδοποιεί τους οδηγούς για τα διόδια και ότι πρέπει να έχουν χαμηλές ταχύτητες για να μπορούν να ανταποκριθούν σε οτιδήποτε έκτακτο μπορεί να συμβεί» υποστήριξε.
Η ίδια σημείωσε ότι η σύγκρουση ήταν πολύ γρήγορη και σφοδρή και άμεσα ξέσπασε πυρκαγιά, γι’ αυτό και οι επιβαίνοντες στο δεύτερο όχημα δεν πρόλαβαν να εξέλθουν αυτού, όπως έγινε με το πρώτο όχημα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους με τόσο τραγικό τρόπο.
Το χρονικό της τραγωδίας
Η σύγκρουση των οχημάτων έγινε στη λωρίδα e-pass των διοδίων, στο ρεύμα προς Κοζάνη. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, Ι.Χ. αυτοκίνητο επιχειρώντας να περάσει τα διόδια σταμάτησε για άγνωστο λόγο στην μπάρα και μετά συγκρούστηκε με άλλο όχημα αυτοκίνητο που ακολουθούσε. Στη συνέχεια, φορτηγό με οδηγό 38χρονο από την Ουκρανία προσέκρουσε στα δύο ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, παρασύροντας και τον οικίσκο των διοδίων.
Οι εικόνες λίγη ώρα μετά το δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου Κοζάνης, μαρτυρούν τη σφοδρότητα της σύγκρουσης του φορτηγού και των δυο ΙΧ. Τα οχήματα τυλίχθηκαν στις φλόγες με αποτέλεσμα ζευγάρι που επέβαινε στο ένα αυτοκίνητο να απανθρακωθεί.
Οι δύο ηλικιωμένοι που βρήκαν τραγικό θάνατο είχαν έρθει από την Ελβετία και πήγαιναν για Πάσχα στο χωριό τους.
Τα ερωτήματα
Από τη φονική σύγκρουση στα διόδια Πολυμύλου προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα. Όχι για το τί έγινε, αλλά γιατί έγινε. Οι αρχές εστιάζουν στον λόγο που σταμάτησαν και τα δυο αυτοκίνητα στο σημείο, σύμφωνα με την ΕΡΤ.
- Αντιλήφθηκε ο πρώτος οδηγός ότι μπήκε σε λωρίδα E-PASS;
Αρχικά, υπήρχαν αναφορές πως ο οδηγός ΙΧ είχε σταματήσει και έκανε όπισθεν, κάτι που θα μπορούσε να έχει προκαλέσει τη σύγκρουση. Όμως αυτό διαψεύδεται επίσημα.
Η κ. Δημογλίδου, εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ σημείωσε ότι δεν προκύπτει κίνηση με την όπισθεν του πρώτου οδηγού, αλλά σύμφωνα με την προανάκριση γινόταν κανονικά η διέλευση και στη συνέχεια έγινε η πρόσκρουση του φορτηγού. «Θα πρέπει να το διαπιστώσουμε και με τηλεοπτικό υλικό, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει ακόμη. Δεν έχουμε λάβει υλικό για να δούμε αν όντως ισχύει».
- Οι φωτεινές σημάνσεις των διοδίων είναι επαρκείς σε συνθήκες ομίχλης;
Σύμφωνα με την τροχαία υπήρχε περιπολικό στο σημείο με αναμμένο φάρο για την προειδοποίηση των οδηγών, καθώς υπήρχε πυκνή ομίχλη.
Ωστόσο ήταν αρκετή η ομίχλη για να μην αντιδράσει ποτέ ο οδηγός του φορτηγού ή υπήρχαν και άλλες παραλείψεις;
«Σήμανση πάντα υπάρχει και πάντα η Εγνατία Οδός βγάζει τη σήμανση στο δίκτυό της. Το θέμα είναι οι επικρατούσες συνθήκες και το μέγεθος της ομίχλης. Μπορεί να διαφοροποιείται αυτό ανα 2 ή ανά 3 λεπτά, δεν μπορώ αυτό να το γνωρίζω γιατί δεν ήμουν εκεί παρόν όπου είχε έντονη ομίχλη. Δεν μπορώ να ξέρω αν το είδε ο οδηγός και πόσο ευδιάκριτο ήταν», είπε ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας της Δυτικής Μακεδονίας, Γιάννης Κιοσσές.
- Είχε πομποδέκτη, άνοιξε η μπάρα;
Σύμφωνα με την Εγνατία Οδό, τα συστήματα λειτουργούσαν όπως προβλέπεται. Στην κατάθεσή του και ο πρώτος οδηγός ισχυρίζεται ότι βρισκόταν σε κανονική διέλευση και ότι η μπάρα είχε ανέβει κανονικά.
- Τηρήθηκαν τα όρια ταχύτητας σε συνθήκες ομίχλης; Αν όλα λειτουργούσαν και υπήρχε σήμανση, το ερώτημα είναι γιατί ο οδηγός δεν πρόλαβε να σταματήσει; Με τι ταχύτητα κινούνταν τελικά το φορτηγό;
«Πρέπει να προσαρμόσουμε πάρα πολύ την ταχύτητά μας, να την μειώσουμε, την κατεβάσουμε πάρα πολύ, να κρατάμε πολύ μεγάλες αποστάσεις από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και πρέπει να είσαι και σε απόλυτη προσήλωση σε αυτό που κάνεις. Δεν μπορεί να είσαι χαλαρός καθόλου διότι με 100 χιλιόμετρα διανύεις περίπου 50 μέτρα το δευτερόλεπτο, 40 μέτρα το δευτερόλεπτο, που σημαίνει τα δύο δευτερόλεπτα αντίδρασης θέλουν πάνω από 50 έως 100 μέτρα για να μπορέσουμε να αντιδράσουμε», δήλωσε ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης, σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας στην Περιφέρεια Αττικής, μίλησε στην εκπομπή UPDATE του ΕΡΤNews.
Η απάντηση στο τι πραγματικά συνέβη εκείνα τα κρίσιμα δευτερόλεπτα βρίσκεται στο βιντεοληπτικό υλικό που ακόμη δεν έχει παραδοθεί στις αρμόδιες αρχές, ενώ αν δεν έχει καταστραφεί ίσως μπορέσει να ρίξει φως στα αίτια της τραγωδίας.