«Επιδημία τροχαίων ατυχημάτων. Οδηγοί και πεζοί ξανά στο θρανίο»
Ο ορισμός της επιδημίας : Έξαρση κάποιας ασθένειας σε έναν ανθρώπινο πληθυσμό σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο σε βαθμό μεγαλύτερο του αναμενόμενου. Η ετυμολογία της λέξης είναι επί + δήμος, δηλαδή κάτι που συμβαίνει στο δήμο, στο λαό. Σύμφωνα με τον καθηγητή Τριχόπουλο του πανεπιστημίου Χάρβαρντ, όταν μια ασθένεια έχει μεταδοθεί από ένα άτομο σε άλλο ακόμα κι αν ο αριθμός είναι μικρός τότε μιλάμε για ενδεχόμενη επιδημία.
Πολλά τα τροχαία ατυχήματα τελευταία στον τόπο μας. Σ΄αυτά προστίθενται και τρία θανατηφόρα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αυτοκίνητα του δήμου, φίλες και φίλοι, και δεν ιδρώνει το αυτί κανενός ανευθυνο-υπεύθυνου. Σαν να μην έγινε τίποτα. Ποιός έφταιγε; τα οχήματα; οι δρόμοι; οι οδηγοί; τα θύματα; η κακιά στιγμή; όλα αυτά μαζί; Το σίγουρο είναι ότι δεν νοιάστηκε κανένας να αναρωτηθεί είτε ανήκει στη συμπολίτευση είτε στην αντιπολίτευση. Φαίνεται έχουν άλλες ασχολίες πιο σοβαρές. Μόνο ο κύριος Θεοδοσίου έκανε μια δήλωση αλλά, είπαμε, οι εν ενεργεία υπεύθυνοι είναι αλλού. Αν ήταν για τίποτα υποθέσεις του τζερτζελέ θα συμμετείχαν όλοι. Η κυκλοφοριακή αγωγή είναι βαριά άρρωστη στον τόπο μας. Σε κανέναν άλλο δήμο των 5 – 6000 κατοίκων της χώρας δεν έχουν γίνει τόσα θανατηφόρα ατυχήματα. Ούτε καν στη Χαλκίδα που είναι δέκα φορές μεγαλύτερη. Αναλογικά θα έπρεπε στη Χαλκίδα να έχουν γίνει στο ίδιο διάστημα 30 θανατηφόρα ατυχήματα μόνο από αυτοκίνητα του δήμου!!!Σε κανέναν άλλο δήμο δεν υπάρχουν τόσα μικρά εικονοστάσια στη γύρω περιοχή. Ένα πραγματικό θυσιαστήριο του Μολώχ.
Μιλάμε για μια πραγματική επιδημία χείριστης κυκλοφοριακής συμπεριφοράς στο δήμο μας. Έχουμε κάνει αναφορές στο παρελθόν σχετικά μ΄αυτό. Πολλοί οδηγοί (όχι όλοι ) θεωρούν τον εαυτό τους Σουμάχερ που οδηγεί μια Φερράρι σε πίστα της Φόρμουλα 1. Μαύρα μεσάνυχτα και επιστροφή στο βαρβαρισμό του Μεσαίωνα. Ο καθένας έχει δικαίωμα στη βλακεία αλλά όταν κινείσαι στο δρόμο είσαι εν δυνάμει δολοφόνος. Πόσοι, αλήθεια, έχουν επίγνωση του κινδύνου για τον ίδιο τον εαυτό τους και – ακόμα χειρότερα – για τους άλλους συνανθρώπους; Το ποιος φταίει για τα ατυχήματα δεν μπορεί κανείς να προεξοφλήσει. Αυτό το δείχνουν οι προανακρίσεις της τροχαίας και τα αρμόδια δικαστήρια. Το θέμα είναι τι κάνουμε από εδώ και έπειτα. Σας δίνω ένα παράδειγμα υπευθυνότητας. Τον τελευταίο καιρό έπεσαν δυo αεροσκάφη της Boeing. Φταίει ο καιρός; οι πιλότοι; τα αεροσκάφη; το λογισμικό τους; Επειδή όμως είναι υπεύθυνοι για ανθρώπινες ζωές πήραν τα μέτρα τους. Όλα τα αεροσκάφη αυτού του τύπου σταμάτησαν να πετούν μέχρι νεωτέρας. ΟΛΑ! Είδατε εδώ, στον δήμο της αφασίας, να ανησυχήσει κανένας; Δεν τρέχει απολύτως τίποτα. Λες και είτε σκοτώνονται ζώα είτε άνθρωποι είναι το ίδιο. Και φυσικά δεν εννοώ να σταματήσουν ούτε τα ΙΧ ούτε τα αυτοκίνητα του δήμου. Το ζητούμενο είναι η πρόληψη.
Φίλες και φίλοι, ποτέ δεν έχει γίνει κριτική από τη στήλη χωρίς πρόταση. Πριν αρκετό καιρό είχαμε αναφερθεί ξανά στην κυκλοφοριακή αγωγή των συμπατριωτών. Είχαμε προτείνει να καλέσουν την Κυρία Δανέλλη, δημιουργό του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”. Ας πάρει ο δήμαρχος την πρωτοβουλία αν μας διαβάζει. Η κυρία Δανέλλη έχει κάνει σκοπό της ζωής της την πρόληψη ατυχημάτων στο δρόμο. Έχει επιτελέσει ένα τεράστιο έργο οργώνοντας κυριολεκτικά όλη τη χώρα κάνοντας ομιλίες και σεμινάρια για ασφαλή οδήγηση σε δήμους, σε σχολεία, σε ιδρύματα κλπ. Είναι συμπατριώτισσά μας. Δεν θα αρνηθεί. Ας με ακούσουν έστω και μια φορά στο δήμο και ας την καλέσουν να μας βοηθήσει. Να πάει στα δημοτικά, στα γυμνάσια, στα λύκεια, στο δήμο. Παντού. Και μια και δυο και πολλές φορές αν χρειαστεί. Να βάλει όλους τους οδηγούς – είτε του δήμου είτε ιδιώτες – στο θρανίο και να τους θυμίσει ότι διεκδικούμε ένα θλιβερό πανελλήνιο ρεκόρ ανεύθυνης οδήγησης. Να τους θυμίσει ότι δυο ποτήρια κρασί είναι αρκετά για να μειωθούν τα αντανακλαστικά οδήγησης, Και δεν μιλάμε για πιο επικίνδυνα πράγματα και ουσίες που είναι και στη μόδα και θεωρούνται “μαγκιά”. Να τους θυμίσει ότι στο δρόμο μπορεί να βρεθούν ξαφνικά μικρά παιδιά που δεν έχουν συναίσθηση του κινδύνου. Άνθρωποι ανάπηροι, άνθρωποι με κακή όραση, ηλικιωμένοι με κακή ακοή. Κι αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να είναι δικοί μας. Γονείς, παππούδες, παιδιά, φίλοι κλπ. Η κακή τύχη δεν κάνει διακρίσεις. Και δεν είναι μόνο οι οδηγοί. Ακόμα και οι πεζοί θα πρέπει να ενημερωθούν ότι στο δρόμο κυκλοφορούν άτομα που η οικονομική κρίση και οι γκρίνιες στο σπίτι τους έχουν κάνει να μην μπορούν να σκεφτούν καθαρά την ώρα που οδηγούν. Σε πολλές περιπτώσεις φταίνε και οι πεζοί. Στις μέρες μας η προσοχή και των οδηγών και των πεζών πρέπει να είναι δέκα φορές μεγαλύτερη.
Η πρόταση που κάνουμε , αγαπητοί αναγνώστες, δεν θα λύσει αυτόματα όλα τα προβλήματα. Θα είναι όμως ένα μικρό βήμα σε μια καλύτερη κατεύθυνση για ένα απομονωμένο κοινωνικά και πολιτιστικά δήμο που δεν τυγχάνει της μεγαλύτερης εκτίμησης ούτε διεκδικεί δάφνες υποδειγματικής λειτουργίας και δυστυχώς μας παίρνει η μπάλα όλους, αθώους και ένοχους.
ΥΓ. Ορισμένα από τα σχόλια στο facebook θα αναδημοσιεύονται επώνυμα στην στήλη για να βλέπουν οι αναγνώστες την ευπρέπεια κάποιων σχολιαστών καθώς και τη χυδαιότητα και την επαρχιωτίλα κάποιων ανεγκέφαλων.