«Πιο Ψαχνιώτικα….πεθαίνεις»
Πριν από λίγες μέρες σε μια ολιγόλεπτη συνάντηση ο δήμαρχος μου εξέφρασε κάποια παράπονα σχετικά με το προηγούμενο άρθρο.
Μου έδωσε κάποια στοιχεία και έντυπα και με πολύ ευγενικό τρόπο ανταλλάξαμε κάποιες απόψεις . Και είναι προς τιμήν του αυτό.
Κύριε Δήμαρχε, αν έχετε λίγο χρόνο διαβάστε ξανά το προηγούμενο άρθρο σχετικά με το απορριμματοφόρο. Σε καμιά περίπτωση δεν αμφισβητείται το παραμικρό σχετικά με τη νομιμότητα της αγοράς. Ο παραμικρός υπαινιγμός θα αποτελούσε ποινικό αδίκημα. Το πως χρησιμοποιήθηκε το άρθρο από τρίτους ξεφεύγει από τις προθέσεις μου και δεν έχω ιδέα τι σκαρφίζονται αντιγράφοντας, αναμασώντας και παραποιώντας λόγια άλλων. Αυτό είναι ένα εμετικό παιχνίδι επαρχιώτικου παρασκηνίου που μου είναι εντελώς ξένο και αδιάφορο. Ό,τι έγινε σχετικά με την αγορά, έγινε 100% νόμιμα. Δεν ήταν, όμως, η μοναδική νόμιμη επιλογή. Υπήρχαν κι άλλες καλύτερες. Αυτή ήταν η βασική διαφωνία.
Πάμε στα διοικητικά.
Εδώ έχουμε μέγα πρόβλημα. Ένα μέγα πρόβλημα αδυναμίας χάραξης μιας στοιχειώδους οικονομικής πολιτικής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να ξαναπούμε (σε πολύ απλά Ελληνικά) ότι δεν ήταν και η πιο επείγουσα ανάγκη να δαπανηθούν τόσα χρήματα από το πολύ ζορισμένο ταμείο του δήμου για να καλύψουν τις ανάγκες των στενών δρόμων των Ψαχνών. Πόσοι είναι αυτοί οι στενοί δρόμοι; 5; 10; Από 20 – 30 μέτρα ο καθένας; Παραπάνω δεν είναι. Δεν είμαστε δα και στην Πράγα ούτε στη Μονμάρτρη του Παρισιού. Αυτή ήταν και η θέση του άρθρου. Θα μπορούσε να αγοραστεί ένα φτηνότερο, μεταχειρισμένο όχημα και τα υπόλοιπα χρήματα να καλύψουν κάποιες άλλες ανάγκες πιο επιτακτικές. Βουνό τα άλυτα προβλήματα στο δήμο, βαριά σαν μολύβι. Είναι περιττό να τα απαριθμήσουμε. Τα ξέρουν όλοι. Διαμαρτύρονται συνδημότες, φωνάζουν μαθητές, αγανακτούν αγρότες και επαγγελματίες. Δήμος δεν είναι μόνο τα Ψαχνά. Τα ψαχνά έχουν πληθυσμό 6 000, όλος ο δήμος σχεδόν 20 000. Κι αυτοί έχουν προβλήματα και μάλιστα πολύ περισσότερα. Και θα μας το θυμίσουν με τον τρόπο τους την ώρα που πρέπει.
Δεν είπαμε να αγοραστεί το όχημα μέσω του internet όπως παραγγέλνεις ακουστικά για το κινητό. Υπάρχουν εκατοντάδες προσφορές . Ξοδεύεις 1 000 ευρώ, στέλνεις έναν άνθρωπο του δήμου να ελέγξει εξονυχιστικά και αν είναι σε καλή κατάσταση ένα όχημα το αγοράζεις. Κάθε έμπορος έχει δεκάδες οχήματα αυτού του τύπου. Έχει ο δήμος ικανούς και έμπειρους ανθρώπους για να τα δοκιμάσουν. ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΔΕΝ ΤΟ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ! Οφείλεις όμως να το κάνεις σε μια εποχή που και το τελευταίο ευρώ είναι πολύτιμο. Πιο απλά Ελληνικά δεν γίνεται να χρησιμοποιήσω. Ας παίρνατε το παράδειγμα του δήμου Σκύρου και του δήμου Χανίων που έκαναν διαγωνισμούς για την προμήθεια μεταχειρισμένων απορριμματοφόρων ζητώντας εγγυήσεις, πιστοποιητικά κλπ. Δεν είναι τόσο ανόητοι για να προβούν σε τέτοιες ενέργειες. Αν οι απαιτήσεις τους δεν ικανοποιηθούν τότε θα αγοράσουν καινούργια.
Δείτε στο διαδίκτυο τις δυο περιπτώσεις.
Πάμε στα τεχνικά.
Το καινούριο είναι καλύτερο από το μεταχειρισμένο! Δεν το ξέρουν μόνο στα Ψαχνά αυτό. Από καταβολής κόσμου είναι γνωστό. Στα Ψαχνά όμως επιμένουν να θέλουν να αγοράσουν ένα κουστούμι Versace σε έναν άνθρωπο που έχει ως πρώτη ανάγκη κάποια φάρμακα για να μην αποδημήσει πριν την ώρα του.
Το 70% των φορτηγών και λεωφορείων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι μεταχειρισμένα από Γερμανία. Όλοι αυτοί οι επαγγελματίες είναι άσχετοι ή βλάκες; Αν περίσσευαν λεφτά βεβαίως θα αγόραζαν καινούργια. Απλά έκαναν το αυτονόητο. Πήγαν, ΕΛΕΓΞΑΝ, και αγόρασαν σε μια συμφέρουσα τιμή ένα όχημα που κάλυπτε τις δικές τους οικονομικές και επαγγελματικές ανάγκες. Δίνω ένα παράδειγμα. Χρησιμοποιώ ένα βαν που αγοράστηκε μεταχειρισμένο το 1998 από Γερμανία μέσω μιας μάντρας της περιοχής (μετά από έλεγχο) στο 1/3 της τιμής του καινούργιου. Παρά τη σκληρή χρήση, τηρώντας τις οδηγίες του κατασκευαστή κλείνει φέτος τα 28 χρόνια και εξακολουθεί να κάνει τις αγροτικές δουλειές. Δεν αγοράστηκε ούτε για να πάει Θεσσαλονίκη κάθε μέρα ούτε για μόστρα στην πλατεία. Είναι ζήτημα αν στα είκοσι χρόνια δικής μας κατοχής στοίχισε πάνω από 2000 ευρώ για σέρβις ρουτίνας και άλλες βλάβες. Κάντε υπολογισμούς. Έχω και μια απορία: Αφού όλα τα μεταχειρισμένα είναι άχρηστα γιατί δεν πετάει όλα τα αυτοκίνητά του ο δήμος; Έτσι κι αλλιώς παλιά και πολυμεταχειρισμένα είναι. Ας πετάξουν και κάποιοι “ειδικοί” σχολιαστές άλλων ιστότοπων τα δικά τους αυτοκίνητα γιατί αφού τα έχουν χρησιμοποιήσει – σύμφωνα με τη δική τους λογική – είναι πια παλιοσίδερα. “Γιατί να το πετάξω;” θα πουν. “Αφού είναι σε καλή κατάσταση”! Δηλαδή κρατάμε τα μεταχειρισμένα γιατί δεν συμφέρει να αγοράσουμε καινούρια αλλά αγοράζουμε πανάκριβα καινούρια γιατί δεν συμφέρει να έχουμε μεταχειρισμένα!!! Ψαχνιώτικη λογική σε εποχή δημοτικής αφραγκίας!!!
Πάμε στα πολιτικά.
Επαναλαμβάνω ακόμα μια φορά: Σ΄αυτή την αρθρογραφία δεν υπάρχει ο παραμικρός υπαινιγμός για οικονομική παρατυπία. Όπως είπαμε, αλλού είναι το θέμα. Μιλήσαμε για μια ακόμα άστοχη ενέργεια που προστίθεται στις τόσες πολλές της τελευταίας δεκαετίας. Τα τρία τελευταία χρόνια μιλάμε διαρκώς για φτηνό ξεπούλημα όλων των πλεονεκτημάτων που είχε ο τόπος. Και οι ηθικοί αυτουργοί κυκλοφορούν ακόμα στις αίθουσες του δημαρχείου χωρίς ίχνος ντροπής. Θυμηθείτε πως ήμασταν πριν 10 χρόνια και κάντε μια βόλτα να δείτε το σημερινό μας χάλι. Σαν να έχει πέσει ραδιενέργεια ή πανούκλα και ψάχνουν όλοι να βρουν ευκαιρία να φύγουν από αυτό τον τόπο. Σαν την δεκαετία του 60 σε μια Ελλάδα χωρίς ελπίδα. Όλοι ψάχνονται. Η μόνη κοινωνική ομάδα που δεν βλέπει πρόβλημα είναι οι Ρομά. Για αυτούς όλα είναι μια χαρά. Είναι οι πιο ευτυχισμένοι και δεν θέλουν καμιά αλλαγή. Τι να κάνουμε; Όλοι οι υπόλοιποι δεν σκεφτόμαστε έτσι και βασανιζόμαστε να δούμε κάποιες καλύτερες μέρες για τον τόπο αλλά απ΄ότι φαίνεται ματαιοπονούμε. Έχουμε πει πολλές φορές ότι η κεντρική ιστοσελίδα είναι πάντα ανοιχτή στην επώνυμη και σοβαρή κριτική. Όποιος δεν βραχυκυκλώνει όταν βλέπει ένα κείμενο πάνω από πέντε γραμμές και ξέρει Ελληνικά μπορεί να προβάλει τις αντιρρήσεις του. Μόνο έτσι βοηθάμε και έχει κάποια αξία ο λόγος μας.
Προσωπικά δεν θα χρησιμοποιήσω τη γλώσσα της πλατείας για να απαντήσω πιο “Ψαχνιώτικα”. Δεν γίνεται!
Πιο Ψαχνιώτικα …πεθαίνεις.