«Η μεγάλη θλίψη των Δημοτικών συμβούλων του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων» (του Βαγγέλη Παπαμιχαήλ)
Με μια λιτή διατύπωση οι δημοτικοί σύμβουλοι – άγνωστο ποιοι και πόσοι- εξέφρασαν την λύπη τους που άνθρωποι με πολιτικό λόγο και δράση στο Δήμο πρότειναν την κατάργηση του βρωμοπάζαρου. Την ανακοίνωση την είδαμε σε ένα σχόλιο πάνω στο θέμα.
Δυο δημότες πρότειναν επώνυμα την κατάργηση αυτής της δυσφήμισης του τόπου: Ο Σταμάτης και ο γράφων. Οπότε πρέπει να συμπεράνουμε ότι αυτοί οι δυο είναι αποδέκτες αυτού του μηνύματος. Στο ίδιο μήνυμα μάλιστα διατυπώνεται ότι ο γράφων και ο Σταμάτης μάλλον αδυνατούν να κατανοήσουν τους βαθύτερους λόγους της επιμονής στη διατήρηση του βρωμοπάζαρου. Ομολογώ πως έχουν απόλυτο δίκιο. Γι αυτό το λόγο θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις και θα παρακαλούσα για επώνυμες απαντήσεις (απ΄αυτές που δεν έχω πάρει ποτέ!) που ίσως θα μας διαφώτιζαν. Όχι για να αντιδικήσουμε αλλά έτσι για να κάνουμε έναν δημοκρατικό διάλογο.
Λοιπόν, κύριοι Σύμβουλοι,
Ισχυρίζεστε ότι ο Δήμος εισπράττει κάποια τέλη από τους κάθε λογής παζαριανούς. Πόσα είναι αυτά συνολικά; 1000 Ευρώ ; 5000; 10000; Μπράβο! Και μάλιστα γράφετε ότι γίνονται τουλάχιστον 1500-2000 συναλλαγές. Πάλι μπράβο! Τα νούμερα που δίνετε είναι άσχετα με την πραγματικότητα αλλά έτσι σε κουβέντα να βρισκόμαστε.
Ερώτημα 1) Έχετε ποτέ σκεφτεί πόσα χρήματα φεύγουν από τους δημότες και καταλήγουν σε κάποιο χωριό της Ινδίας ή του Πακιστάν ή στα αδήλωτα των Ρομά; Τι λέω τώρα;… ποιος να το σκεφτεί; Είναι άλλωστε και περίπλοκο. Θα το θέσω πιο απλά: σε μια εποχή που ο τόπος πουλήθηκε από τα δυο μεγάλα κόμματα και από τους προηγούμενους φτηνοπροδότες, οι δημότες πρέπει να γνωρίζουν ότι κάθε ευρώ που χάνεται είναι λίγο ακόμα αλάτι στην οικονομική πληγή του τόπου. Ο τόπος βούλιαξε οικονομικά και πρέπει να αναπτύξει ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ αν θέλει να σταθεί στα πόδια του. Ρωτήστε τους ντόπιους επιχειρηματίες να σας δώσουν λεπτομέρειες. Δεν ξέρω τι εισπράττει ο Δήμος σαν κατάστημα αλλά ο Δήμος σαν οικονομική κοινωνία χάνει πολύ περισσότερα. Μήπως ούτε αυτό είναι κατανοητό;
Ερώτημα 2) Έχετε ποτέ σκεφτεί ότι εδώ μιλάμε για μια ατραξιόν της ντροπής; Τόσο από πλευράς θεάματος όσο και από πλευράς ποιότητας εμπορευμάτων; Τι προσφέρει το βρωμοπάζαρο που δεν το έχουν τα μαγαζιά της περιοχής; Κάλτσες; Παπούτσια; Ρούχα; Πιάτα; Πλαστικά παιχνίδια; Βραχιολάκια; Πάρτε ένα εργαλείο δουλειάς από τις παράγκες και αν κρατήσει πάνω από μια εβδομάδα να μου στείλετε χαιρετίσματα. Πάρτε εσώρουχα για σας και για τα παιδιά σας. Σε πέντε μέρες θα τρέχετε στο δερματολόγο. Μα εδώ τα τοπικά μαγαζιά τα πουλάνε ακριβά, θα μου πείτε. Κάνετε , λοιπόν και σ΄αυτούς παζάρια. Είναι γνωστό ότι τουλάχιστον στα ρούχα (λόγω μόδας) οι τιμές έχουν πολλά περιθώρια εκπτώσεων. Ακόμα κι αν δεν θέλετε να ψωνίσετε από τοπικά μαγαζιά πηγαίνετε τουλάχιστον στα κοντινά υπερ-μαγαζιά όπου τα πάντα δηλώνονται νόμιμα. Αυτό είναι κατανοητό;
Ερώτημα 3) ΟΙ Ινδοί, οι Πακιστανοί, οι Ρομά δεν είναι άνθρωποι; Φυσικά και είναι. Απλά να ξέρετε ότι με τα λεφτά που βγάζει εδώ ένας Ινδός φτιάχνει στην πατρίδα του μέγαρα. Με τα ίδια λεφτά εδώ δεν μπορούμε να πληρώσουμε ούτε το εξοφλητικό της ΔΕΗ. ΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΥΠΗΘΕΙ ΠΟΙΟΝ; Με τα λεφτά που βγάζουν οι Ρομά δεν πληρώνουν ούτε τη ΔΕΗ ούτε τίποτα αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Όσον αφορά τους φτωχούς, για όσους τους έπιασε ξαφνικά ο πόνος, υπάρχει η λαϊκή αγορά κάθε Παρασκευή όπου μπορούν να βρουν τα πάντα φτηνά και το χρήμα να μένει σε ντόπιους. Διαφωνείτε;
Ερώτημα 4) Παράδοση. Ποιά παράδοση; Παράδειγμα παράδοσης αποτελεί η πορεία των πιστών από τα Κατούνια προς τα Ψαχνά και αντίστροφα. Πραγματοποιείται πανηγυρικά κάθε χρόνο με όλο και μεγαλύτερη συμμετοχή από πολλά μέρη. Κάποτε γιορταζόταν το παζάρι επειδή έπεφτε στον τόπο μετρητό χρήμα από τις μπάμιες και τα πεπόνια και κάθε Κυριακή γινόταν εμπορικός πανζουρλισμός από την Γέφυρα μέχρι τη διασταύρωση του Σκληρού. Βοηθούσε και λίγο το νυφοπάζαρο και η ατμόσφαιρα έπαιρνε φωτιά. Τι σχέση έχει το σημερινό γυφτοπάζαρο μ΄αυτές τις εικόνες; Καμιά. Τώρα πια αποτελεί δυσφήμιση για τον τόπο. Το συζητούν γειτονικές πόλεις (Αρτάκη, Χαλκίδα) και κοροϊδεύουν για διαφορετικούς λόγους. Το κοροϊδεύουν τα μικρά παιδιά που από περιέργεια πηγαίνουν να δουν και με απογοήτευση επιστρέφουν. Κάνω λάθος;
Επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά την πρόταση: Πεζοδρομήστε αυτές τις μέρες τους κεντρικούς δρόμους από τις 6-7 μέχρι αργά το βράδυ. Να είναι όλα τα εμπορικά καταστήματα ανοικτά και να κάνουν δυνατές εκπτώσεις. Το ίδιο και οι καφετέριες και οι ταβέρνες. Μειώστε την τιμή του γύρου, της μπύρας, του ποτού. Να μπορεί ένας πατέρας με τη γυναίκα του και δυο παιδιά να φάνε με 20-25 Ευρώ. Να γίνει το κέντρο του χωριού μια μεγάλη σύναξη. Να νιώσουν ότι είναι σε πραγματικό πανηγύρι και ΟΧΙ σε μια τριτοκοσμική βρωμοαγορά. Να συνεχιστούν και να βελτιωθούν οι πολιτιστικές εκδηλώσεις. Σαν μια μεγάλη συναυλία. Σαν μια συνεύρεση σε ένα γάμο ,σε μια νίκη, σε μια γιορτή. ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ. Και θα έρθουν κι άλλοι. Από παντού. Να δημιουργηθεί μια ΝΕΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.
Φίλοι αναγνώστες, ζητώ συγγνώμη αν σας κούρασα με το θέμα. Το βήμα είναι ανοικτό σε οποιεσδήποτε αντιρρήσεις. Περιμένω κάποια απάντηση από τους δημοτικούς συμβούλους που εξέφρασαν τη λύπη τους για αυτές τις θέσεις. Εμπρός.
ΥΓ. Συγκρίνετε τις δυο φωτογραφίες. Η μια είναι αυτό που ονειρεύεται το Psaxna.gr και η άλλη αυτό που επιμένουν να κρατήσουν οι δημοτικοί σύμβουλοι.
ΥΓ: Το παρών άρθρο και τα όσα παραπάνω αναφέρονται στηρίζονται σε δημοσίευμα το οποίο αναρτήθηκε τις προηγούμενες ημέρες (εδώ)με τίτλο “Δ.Σ: «Δεν θα καταργήσουμε το παζάρι από τα Μεσσάπεια»,
και σύμφωνα με το οποίο Δημοτικοί σύμβουλοι (άγνωστο ποιοι καθώς ονόματα δεν αναφέρονται) δήλωσαν πως τάσσονται υπέρ της λειτουργείας του παζαριού και αποκλείουν την κατάργησή του.
Αν κάτι τέτοιο δεν υφίσταται το Psaxna.gr δεν φέρει καμία ευθύνη για τις φερόμενες θέσεις και δηλώσεις των Δημοτικών συμβούλων του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων,
και σε κάθε τέτοια περίπτωση το μέσο το οποίο δημοσίευσε το συγκεκριμένο άρθρο οφείλει να ανακαλέσει.