ΜΕ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΚΑΔΙΜΕ Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΡΑΖΟΥ ΜΑΡΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΔΙΡΦΥΩΝ ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ (ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ)
ΠΡΑΚΤΙΚΟ 17 /2016
Στα Ψαχνά Ευβοίας, σήμερα την 11ητου μηνός Νοεμβρίου του έτους 2016,
ημέρα της εβδομάδος Παρασκευή και ώρα 18:00 μ.μ το Διοικητικό Συμβούλιο της
Δημοτικής Κοινωνικής Αλληλεγγύης Διρφύων – Μεσσαπίων (ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ),
συνήλθε σε δημόσια τακτική συνεδρίαση στο Δημοτικό Κατάστημα, ύστερα από
την αριθ. πρωτ 797/4-11-2016 έγγραφη πρόσκληση της προέδρου αυτής που
τοιχοκολλήθηκε στον ειδικό χώρο ανακοινώσεων και επιδόθηκε με αποδεικτικό στα
Μέλη αυτής, για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα θέματα της ημερήσιας
διάταξης:
Πριν την έναρξη της συνεδρίασης η πρόεδρος διαπίστωσε ότι υπάρχει νόμιμη
απαρτία διότι σε σύνολο 11 μελών βρέθηκαν παρόντα 8 . Ήτοι:
ΠΑΡΟΝΤΕΣ
ΑΠΟΝΤΕΣ
1.
ΜΥΤΑΛΑ – ΤΖΕΡΑΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
1. ΜΙΧΕΛΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
2.
ΛΕΟΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
2.
ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
3.
ΣΠΑΘΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
3.
ΤΖΑΘΑ ΓΕΩΡΓΙΑ
4.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
5.
ΣΑΡΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
6
ΚΑΤΣΙΚΑ – ΛΑΦΑΖΑΝΗ ΑΝΘΟΥΛΑ
7.
ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
8.
ΔΙΑΚΟΥΜΗ-ΚΟΥΡΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε και η δημοτική υπάλληλος Τζαβάρα Ευαγγελία για
την τήρηση των πρακτικών.
Η Πρόεδρος πριν την έναρξη της συνεδρίασης, ζήτησε να συζητηθεί ως έκτακτο
και κατεπείγον το παρακάτω θέμα
1
Ο
ΕΚΤΑΚΤΟ : «Περί τροποποίησης προϋπολογισμού οικ. έτους 2016»
Το Συμβούλιο , ομόφωνα , αποφάσισε για το κατεπείγον του ανωτέρω έκτακτου
θέματος, λόγω συνεδρίασης του Δ.Σ και των χρονοδιαγραμμάτων για την λήξη του
οικ. έτους.
Στη συνέχεια η Πρόεδρος εισηγήθηκε ως κατωτέρω τα θέματα της ημερήσιας
διάταξης.
Ελληνική
ΘΕΜΑ 5
Ο
ΑΡ. ΑΠΟΦΑΣΗΣ 68/2016
« Περί συνέχισης απασχόλησης ατόμων που ανήκουν στην Κατηγορία
ΑΜΕΑ»
Με την υπ’ αριθ. 9/2011 Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου η οποία δημοσιεύθηκε
στο ΦΕΚ , συστήθηκε μια προσωποπαγής θέση ΔΕ1 Διοικητικού την οποία θα
καταλάμβανε η εργαζόμενη στη λυθείσα ΔΗΚΕΜΕ Ράζου Μαρία του Γεωργίου,
σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 109 του Ν 3852/2010.
Με την αριθμ. 6/2012 απόφαση Προέδρου της ΔΗΚΑΔΙΜΕ η οποία δημοσιεύθηκε
στο ΦΕΚ 172Β/6-2-2012, όπως διορθώθηκε με το ΦΕΚ 496/Β/28-2-2012,
κατατάχθηκε η εν λόγω υπάλληλος στην ανωτέρω προσωποπαγή θέση.
Σύμφωνα με την από 4 Μαΐου 2012 Έκθεση ΑΣΕΠ είχε κριθεί ότι οι συμβάσεις
εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου 32 εργαζομένων στις Δημοτικές
Επιχειρήσεις του ως άνω Δήμου, ήτοι στη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης-
Αποχέτευσης Μεσσαπίων (Δ.Ε.Υ.Α.Μ.) και στη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση
Μεσσαπίων (ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ., πρώην Δ.Ε.Π.Α.Μ)
«…είναι άκυρες αφού οι επιχειρήσεις
των Ο.Τ.Α. υπάγονται στο σύστημα των προσλήψεων του ν. 2190/94 όπως ισχύει
και ιδιαίτερα στα άρθρα 1 παραγρ. 3 του Ν. 2527/1997 και 10 παρ. 5 του Ν.
3051/2002 και το οποίο σύστημα ουδόλως εφαρμόστηκε για τους αναφερόμενους
υπαλλήλους…»
.
Μετά την ανωτέρω έκθεση του ΑΣΕΠ , η ανωτέρω διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε
και η υπάλληλος δεν προσέφερε υπηρεσίες, πλην της περιόδου που απασχολήθηκε
με προσωρινή
διαταγή Ασφαλιστικών Μέτρων του Μονομελούς Πρωτοδικείου
Χαλκίδας που εκδόθηκε την 11/9/2012, από τις 15/9/2012 μέχρι 27/5/2013,
σύμφωνα με την αρ. 17/654/25-10-2012 απόφαση και το αρ. πρ. 194/27-5-2013
έγγραφο της τότε Προέδρου της ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ Γεωργίας Τζάθα, η Ράζου Μαρία
του Γεωργίου εργαζόμενη ΑΜΕΑ της πρώην ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ (ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ.), η οποία είχε προσληφθεί στην
επιχείρηση (τότε Δ.Ε.Π.Α.Μ.)
την 1/6/2004
με την αρ. 16/2004 απόφαση του Δ.Σ.
της ΔΕΠΑΜ, ως ΑΜΕΑ (αρ. 190/29-2-2000 γνωμάτευση της Πρωτοβάθμιας
Υγειονομικής Επιτροπής) με ποσοστό αναπηρίας 50% με χρόνια πάθηση με
πρόγραμμα ΝΘΕ (3+1 έτη) από τις 1/6/2004 και συνέχισε να εργάζεται στη
ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ. μέχρι τη λύση αυτής την 9/6/2011, ειδικότητας ΔΕ Υπαλλήλου
Γραφείου (αρ. πρ.2193/6-7-1992 απολυτήριο Λυκείου 2
Ο
ΤΕΧΝΙΚΟ-
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ).
Το ΑΣΕΠ, μας απέστειλε το αριθμ. ΕΠ 17/21-10-2016 έγγραφο με το οποίο μας
διαβίβασε την από 18-10-2016 έκθεση του μέλους του ΑΣΕΠ Παρασκευά Νομικού ,
ο οποίος κατ ́ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του Ν. 2190/94 και 10 του
Ν. 3051/2002, ορίσθηκε Επιθεωρητής για τη διαπίστωση της νομιμότητας της
μετατροπής της σύμβασης ορισμένου χρόνου σε αορίστου χρόνου, της
εργαζόμενης σε Δημοτική Επιχείρηση του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων Ιωάννας
Μυστριώτη , αλλά και τυχόν αντίστοιχων περιπτώσεων εργαζομένων που ανήκουν
στην κατηγορία των Α.Μ.Ε.Α.. Η ανωτέρω έκθεση έχει αναλυτικά , ως κάτωθι:
ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ
Α. ΓΕΝΙΚΑ
Με το από 05/09/2016 Εσωτερικό Σημείωμά του ο Πρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π. κατ’
εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του ν. 2190/1994, μου ανέθεσε τη
διενέργεια νέου ελέγχου για τη διαπίστωση της νομιμότητας της μετατροπής της
σύμβασης ορισμένου χρόνου σε αορίστου χρόνου, της εργαζόμενης σε Δημοτική
Επιχείρηση του Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων Ιωάννας Μυστριώτη αλλά και τυχόν
άλλων αντίστοιχων περιπτώσεων εργαζομένων που ανήκουν στην κατηγορία των
Α.Μ.Ε.Α. Ο ως άνω έλεγχος διενεργείται επειδή από τα Α.Π. 14325/9-9-2015
(ΑΣΕΠ 11822/17-9-2015) και Α.Π.16546/30-9-2015 (ΑΣΕΠ 12513/7-10-2015)
έγγραφα του Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων και το ΑΠ 2274/28-9-2015 (ΑΣΕΠ
12490/7-10-2015) έγγραφο
της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία
(Ε.Σ.Α.με.Α.), προέκυψαν νέα στοιχεία. Σχετική είναι και η από 4-8-2016 (ΑΣΕΠ
10760/5-8-2016) αίτηση της Μαρίας Ράζου η οποία είχε προσληφθεί από τη
Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής Ανάπτυξης Μεσσαπίων (Δ.Ε.Π.Α.Μ.).
Σημειώνεται ότι με την από 4 Μαΐου 2012 Έκθεση ΑΣΕΠ είχε κριθεί ότι οι
συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου 32 εργαζομένων στις Δημοτικές
Επιχειρήσεις του ως άνω Δήμου, ήτοι στη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης-
Αποχέτευσης Μεσσαπίων (Δ.Ε.Υ.Α.Μ.) και στη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση
Μεσσαπίων (ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ., πρώην Δ.Ε.Π.Α.Μ)
«…είναι άκυρες αφού οι επιχειρήσεις
των Ο.Τ.Α. υπάγονται στο σύστημα των προσλήψεων του ν. 2190/94 όπως ισχύει
και ιδιαίτερα στα άρθρα 1 παραγρ. 3 του Ν. 2527/1997 και 10 παρ. 5 του Ν.
3051/2002 και το οποίο σύστημα ουδόλως εφαρμόστηκε για τους αναφερόμενους
υπαλλήλους…»
.
Β. ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Στις παραγρ. 3 και 6 του άρθρου
21 του Συντάγματος
ορίζονται τα εξής:
«
3.
Το Κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών και παίρνει ειδικά μέτρα για την
προστασία της νεότητας, του γήρατος, της αναπηρίας και την περίθαλψη των
απόρων.
6.
Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που
εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους
στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας».
Στις παραγρ. 7 και 8 του άρθρου
103 του Συντάγματος
ορίζονται τα εξής:
«
7.
Η πρόσληψη υπαλλήλων στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως
αυτός καθορίζεται κάθε φορά, πλην των περιπτώσεων της παραγράφου 5, γίνεται
είτε με διαγωνισμό είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά
κριτήρια και υπάγεται στον έλεγχο ανεξάρτητης Αρχής, όπως νόμος ορίζει. Νόμος
μπορεί να προβλέπει ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες
εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας ή ειδικές διαδικασίες επιλογής προσωπικού
για θέσεις το αντικείμενο των οποίων περιβάλλεται από ειδικές συνταγματικές
εγγυήσεις ή προσιδιάζει σε σχέση εντολής.
8.
Νόμος ορίζει τους όρους και τη χρονική διάρκεια των σχέσεων εργασίας
ιδιωτικού δικαίου στο δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός
καθορίζεται κάθε φορά, για την κάλυψη είτε οργανικών θέσεων και πέραν των
προβλεπομένων στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 είτε πρόσκαιρων είτε
απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών κατά το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου
2. Νόμος ορίζει επίσης τα καθήκοντα που μπορεί να ασκεί το προσωπικό του
προηγούμενου εδαφίου. Απαγορεύεται η από το νόμο μονιμοποίηση προσωπικού
που υπάγεται στο πρώτο εδάφιο ή η μετατροπή των συμβάσεών του σε αορίστου
χρόνου. Οι απαγορεύσεις της παραγράφου αυτής ισχύουν και ως προς τους
απασχολούμενους με σύμβαση έργου».
Σύμφωνα με τις παρ. 3 και 6 του άρθρου 1
«Τροποποίηση και συμπλήρωση του
άρθρου 14 του ν. 2190/1994»
του ν.
2527/1997
(ΦΕΚ Α’ 206/8-10-1997):
«
3.
Οι αμιγείς και μικτές επιχειρήσεις των ΟΤΑ, στις οποίες ο ΟΤΑ κατέχει άμεσα ή
έμμεσα το 50% τουλάχιστον του εταιρικού κεφαλαίου,…. υπάγονται στο σύστημα
προσλήψεων του ν. 2190/1994 ως προς την πρόσληψη τακτικών και με σύμβαση
ορισμένου χρόνου διοικητικών υπαλλήλων, των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ και
τακτικού και με σύμβαση ορισμένου χρόνου προσωπικού της κατηγορίας ΥΕ, με
εξαίρεση το εργατοτεχνικό προσωπικό ΥΕ. … Η πρόσληψη του τακτικού διοικητικού
προσωπικού από τις επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α., ….. γίνεται με τη διαδικασία του
άρθρου 18 του παρόντος νόμου
1
από τις ίδιες τις εταιρείες…»
Σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 10 του ν.
3051/2010
(ΦΕΚ Α’ 220/20-9-
2002):
«
5.
Οι φορείς που υπάγονται στην παρ. 3 του άρθρου 1 του Ν. 2567/1997
προσλαμβάνουν και το μη διοικητικό προσωπικό όλων των κατηγοριών (ΠΕ,
ΤΕ,ΔΕ, ΥΕ) κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 18 του Ν. 2190/1994».
Σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 2 περ. ιη Ν.
2190/1994
, όπως προστέθηκε με το
άρθρο 20 παρ. 4 του ν.
2738/1999
και στη συνέχεια αντικαταστάθηκε με το
άρθρο
1 ν. 3812/2009
εξαιρείται από την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2190/1994:
«ιη.
Το προσωπικό που προσλαμβάνεται σε εκτέλεση ειδικού προγράμματος
απασχόλησης ανέργων Α.Μ.Ε.Α. που προκηρύσσεται και επιδοτείται από τον
ΟΑΕΔ».
Σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν.
2643/1998
«Μέριμνα για την απασχόληση
προσώπων ειδικών κατηγοριών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 220/28-9-1998):
«1. Στις διατάξεις του νόμου αυτού υπάγονται οι ακόλουθες κατηγορίες
προσώπων:
α. ..
.β. Τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας 50 % τουλάχιστον, που έχουν περιορισμένες
δυνατότητες για επαγγελματική απασχόληση εξαιτίας οποιασδήποτε χρόνιας
σωματικής ή πνευματικής ή ψυχικής πάθησης ή βλάβης (άτομα με ειδικές ανάγκες)
εφόσον είναι γραμμένα στα μητρώα ανέργων αναπήρων του Οργανισμού
Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ)».
Στο άρθρο 11 «Ρύθμιση θεμάτων του ν. 2643/1998 (ΦΕΚ 220 Α)» του ν.
3227/2004
(ΦΕΚ
Α’31/9-2-2004)
, ορίζεται ότι:
«1…..
Τα άτομα με αναπηρίες που απασχολούνται κατά τη δημοσίευση του παρόντος και
εφεξής σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις ή φορείς της παρ. 8 του άρθρου 2 του Ν.
2643/1998, κατ’
εφαρμογή του προγράμματος επιχορήγησης από τον Ο.Α.Ε.Δ.
Νέων Θέσεων Εργασίας Ατόμων με Αναπηρίες, τα οποία ο εργοδότης τους επιθυμεί
να συνεχίσει να απασχολεί και μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος,
θεωρείται, ως προς όλες τις συνέπειες, ότι τοποθετήθηκαν δυνάμει του Ν.
2643/1998 (ΦΕΚ 220 Α)».
Σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 2 του ν. 2643/1998:
«8
. Οι διατάξεις του νόμου αυτού εφαρμόζονται στους ακόλουθους φορείς του
δημόσιου τομέα:
γ) Στα νομικά πρόσωπα τα οποία είτε ανήκουν στα νομικά πρόσωπα που
αναφέρονται στις προηγούμενες περιπτώσεις α ́ και β. ή στα νομικά πρόσωπα
δημοσίου δικαίου ή τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης κάθε βαθμίδας ή
στην Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. ή στις τοπικές ενώσεις δήμων και κοινοτήτων είτε επιχορηγούνται
από τους φορείς αυτούς, τακτικώς κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου
προϋπολογισμού τους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις ή τα οικεία καταστατικά
είτε έχουν μετοχικό κεφάλαιο, το 51% τουλάχιστον του οποίου κατέχουν οι
παραπάνω φορείς.»
Μετά το τέλος της ως άνω παραγράφου του άρθρου 11 ν. 3227/2004, με το
άρθρο 56 ν
.
4186/2013
(ΦΕΚ Α ́193/17-9-2013), προστέθηκε εδάφιο, σύμφωνα
με το οποίο:
«Τα Άτομα με Αναπηρίες που έχουν απασχοληθεί μέσα στο τελευταίο έτος πριν τη
δημοσίευση του παρόντος σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις ή φορείς της παρ. 8
του άρθρου 2 του ν. 2643/1998 (Α` 220) με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή
δυνάμει αποφάσεων ασφαλιστικών μέτρων ή με προσωρινές διαταγές, θεωρείται
ως προς όλες τις συνέπειες, ότι τοποθετήθηκαν και συνεχίζουν να παρέχουν την
εργασία τους δυνάμει του ν. 2643/1998, εφόσον ο εργοδότης δηλώνει ότι επιθυμεί
να συνεχίσει να τους απασχολεί.»
Όπως έχει κριθεί αρμοδίως (βλ. Γνμδ ΝΣΚ 413/2010, ΜΠρΠειραιά 1251/2015,
κ.α.):
«Από το συνδυασμό των παραπάνω συνταγματικών και νομοθετικών διατάξεων
συνάγονται τα ακόλουθα: Ο ν. 2643/1998 απολαμβάνει συνταγματικού ερείσματος
επί των διατάξεων του άρθρου 21 Συντάγματος, σύμφωνα με τις οποίες τα άτομα
με αναπηρίες ή ειδικές ανάγκες πρέπει να τυγχάνουν ειδικής κρατικής φροντίδας.
Έκφανση της υποχρέωσης αυτής του Κράτους μαρτυρεί η προσθήκη της
προαναφερθείσας παρ. 6 στο αναθεωρημένο άρθρο 21 Συντάγματος. Σύμφωνα με
τη μέχρι σήμερα νομολογία η ως άνω παρεχόμενη συνταγματική προστασία στα
άτομα με αναπηρίες δεν εμποδίζει το νομοθέτη να καθορίσει ελεύθερα την έκταση
και τις προϋποθέσεις που αυτός κρίνει κατάλληλες. Δηλαδή το Σύνταγμα δεν θέτει
κανόνα αμέσως και ευθέως εφαρμοστέο, αλλά θεσπίζει κατευθυντήρια διάταξη με
την οποία απευθύνεται προς το νομοθέτη η υπόδειξη να ληφθεί για ορισμένη
κατηγορία πολιτών ειδική πρόνοια, αφήνει όμως σ’
αυτόν (στον κοινό νομοθέτη)
μεγάλο πλαίσιο κριτηρίων, με βάση τα οποία και κατ’
απόλυτο εκτίμησή του θα
προσδιορίσει το είδος και την έκταση αυτής της μέριμνας. Η πρόσληψη τακτικού
προσωπικού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από τις δημοτικές
επιχειρήσεις υπόκειται αναμφισβήτητα στις διαδικασίες του ν. 2190/1994 και
ειδικότερα του άρθρου 18 αυτού (ΣτΕ 911/2005, 1189/2004), τούτων (των
επιχειρήσεων) θεωρουμένων ως φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, κατά τη
νομοθετικώς ισχύουσα σήμερα οριοθέτησή του, υπό την προϋπόθεση, βέβαια, ότι ο
δήμος κατέχει άμεσα ή έμμεσα το 50 % τουλάχιστον του εταιρικού τους
κεφαλαίου, άλλως υπάγονται στον ιδιωτικό τομέα.
Η πρόσληψη, όμως, Α.Μ.Ε.Α. από τους ανωτέρω φορείς του δημόσιου τομέα
γίνεται αποκλειστικά κατά τις ειδικές και υποχρεωτικές διατάξεις του ν. 2643/1998,
που ρυθμίζουν το ποσοστό των εκάστοτε προσληπτέων, τις θέσεις, τη διαδικασία
επιλογής κλπ. Ο ν. 2643/1998 θέτει ένα ειδικό προστατευτικό καθεστώς για τα
Α.Μ.Ε.Α. με σκοπό «να παρέχει στα άτομα αυτά την ευχέρεια να επιτύχουν την
κοινωνική τους εξέλιξη και ένταξη, χωρίς αποκλεισμούς ή διακρίσεις». Μία
εκδήλωση της προστασίας αυτής είναι η προεκτεθείσα διάταξη του άρθρου 14 παρ.
2 περ. ιη
ν. 2190/1994, όπως ισχύει σήμερα, που επιβάλλει την ρητή εξαίρεση
των ανέργων Α.Μ.Ε.Α. από το στενό πλαίσιο του νόμου αυτού. Η διάταξη αυτή
προβλέπει μεν την κάλυψη θέσεων εργασίας στον ευρύτερο δημόσιο τομέα χωρίς
την τήρηση των όρων και διαδικασιών του ν. 2190/1994, όχι όμως και την τυχόν
συνέχειά τους μετά τη λήξη του ορισμένου χρόνου στις περιπτώσεις που
καλύπτουν τα ειδικά προγράμματα του ΟΑΕΔ.
Τα Α.Μ.Ε.Α. νομίμως συνάπτουν στα πλαίσια και κατ’
εφαρμογή προγραμμάτων
επιχορήγησης από τον ΟΑΕΔ νέων θέσεων εργασίας Ατόμων με Αναπηρία
συμβάσεις εργασίας με δημοτικές επιχειρήσεις για το χρονικό διάστημα που
προβλέπει το εκάστοτε επιδοτούμενο πρόγραμμα. Η επιδοτούμενη αυτή πρόσληψη
υπαλλήλων είναι εξαιρετική, διότι συνδέεται με την ανάγκη πραγματώσεως των
προγραμμάτων και για το λόγο αυτό ορίζεται ότι διενεργείται με τους όρους, τη
διαδικασία και τα κριτήρια που καθορίζονται στα προγράμματα.
Στην εισηγητική έκθεση του άρθρου 11 ν. 3227/2004 αναφέρεται ότι οι
προσλήψεις ατόμων με αναπηρίες «θα μπορούν να θεωρούνται προσλήψεις του ν.
2643/1998 για όλες τις συνέπειες» και ότι «με τον τρόπο αυτό δίδεται μια
ουσιαστική κατεύθυνση για διατήρηση των θέσεων εργασίας που δημιουργούνται
από τα επιδοτούμενα προγράμματα και διευκολύνονται οι εργοδότες ώστε να
κρατούν στην επιχείρησή τους άτομα που δικαιούνται προστασίας και γνωρίζουν
ότι μπορούν να είναι παραγωγικά στην επιχείρησή τους».
Είναι, λοιπόν, σαφές ότι η διάταξη του άρθρου 11 ν. 3227/2004 περί
δυνατότητας απασχόλησης των Α.Μ.Ε.Α. και μετά την λήξη των προγραμμάτων
εξασφαλίζει περαιτέρω την προεκτεθείσα προστασία και διαμορφώνει μια
κατεύθυνση του νομοθέτη για οιονεί αυτόματη μετατροπή των συμβάσεων
ορισμένου χρόνου σε αορίστου, εφόσον ο εργοδότης εκφράσει ρητή βούληση για
τη συνέχιση των συμβάσεων αυτών, δηλαδή διευρύνεται το εφαρμοστικό πεδίο
του ν. 2643/1998 και επεκτείνεται η προστασία του νόμου αυτού και στη συνέχιση
απασχόλησης των Α.Μ.Ε.Α. μετά την κατά τα άνω πρόσληψή τους για ορισμένο
χρονικό διάστημα. Πρόκειται στην ουσία περί πλήρους εξομοίωσης των ατόμων
αυτών με τα προσλαμβανόμενα εξ αρχής βάσει των διατάξεων του άνω νόμου,
αφού η λύση της σχέσης εργασίας τους θα γίνεται για συγκεκριμένους λόγους που
αναφέρονται στο άρθρο 11 παρ. 2 του αυτού νόμου.
Κατ’ ακολουθίαν δεν ισχύει για τις συμβάσεις αυτές και η σχετική νομολογία που
αφορά τις περιπτώσεις που απαγορεύεται ρητά η δυνατότητα συνέχισης των
συμβάσεων, δηλαδή βάσει των άρθρων 103 παρ. 7 και 8 του Συντάγματος και 21
ν. 2190/1994 (ΟλΑΠ 19 και 20/2007), αφού το νομοθετικό καθεστώς που
εδράζεται στην αρχή της ανάγκης της ειδικής προστασίας των Α.Μ.Ε.Α., δηλαδή το
άρθρο 21 Σ και ο ν. 2643/1998, είναι ειδικό έναντι των άνω διατάξεων κατά τα
προεκτεθέντα. Βεβαίως ο τελευταίος αυτός ν. 2643/1998 δεν έχει κριθεί
αντισυνταγματικός, οπότε και η κρίσιμη διάταξη του άρθρου 11 ν. 3227/2004 ως
παραπέμπουσα σε αυτόν δεν είναι αντίθετη προς τις συνταγματικές διατάξεις.
Περαιτέρω, βάσει των προαναφερθέντων θα διευκολύνονται και οι εργοδότες στην
επιλογή Α.Μ.Ε.Α., τα οποία έχουν δοκίμως ειδικευθεί στην επιχείρησή τους για
χρονικό διάστημα μη αμελητέο (συνήθως τα προγράμματα του ΟΑΕΔ έχουνι
πολυετή διάρκεια). Είναι εύλογο ότι η βούληση του εργοδότη δεν θα είναι θετική
για όλα τα απασχοληθέντα σε ένα πρόγραμμα Α.Μ.Ε.Α., οπότε θα υπάρχουν
διαθέσιμες θέσεις και για υποχρεωτική πρόσληψη Α.Μ.Ε.Α. προς κάλυψη του
νομίμου ποσοστού με βάση τις διατάξεις του ν. 2643/1998).»
Γ. ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
1. Ως προς τη μετατροπή συμβάσεων σε αορίστου χρόνου απασχολούμενων στο
πλαίσιο προγράμματος Α.Μ.Ε.Α. στη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης-Αποχέτευσης
Μεσσαπίων (Δ.Ε.Υ.Α.Μ.)
Η Ιωάννα Μυστριώτη προσλήφθηκε στη Δ.Ε.Υ.Α.Μ. την
14η-9
–
2006
ως
υπάλληλος γραφείου με το πρόγραμμα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού
Δυναμικού (ΟΑΕΔ) για Α.Μ.Ε.Α. (αριθμ. 7085/15-9-2006 απόφαση Ο.Α.Ε.Δ.), με
ωράριο εργασίας πέντε ημερών την εβδομάδα, για σαράντα (40) ώρες
εβδομαδιαίως και για χρονική διάρκεια 3+1 ετών.
Με την αριθμ.
23/2009
(Συνεδρίαση 9/5-8-2009) ομόφωνη απόφαση το
Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ε.Υ.Α.Μ. μετέτρεψε την ως άνω σύμβαση της
εργαζομένης σε σύμβαση αορίστου χρόνου με την ειδικότητα υπάλληλος
γραφείου. Στην ως άνω απόφαση καταγράφεται ότι η ανωτέρω προσλήφθηκε στο
πλαίσιο του ως άνω προγράμματος για Α.Μ.Ε.Α. του Ο.Α.Ε.Δ. και επιπλέον
αναφέρεται ότι η ανωτέρω
«…κατέχει όλα τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα,
είναι ιδιαίτερα ικανή να ανταποκριθεί στα καθήκοντα της, δείχνει απαράμιλλο ζήλο
στην άμεση και ποιοτικά άριστη διεκπεραίωση των εργασιών που της ανατίθενται,
υπάρχουν κενές θέσεις και καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες».
Ο Κούτος Γεώργιος προσλήφθηκε στη Δ.Ε.Υ.Α.Μ. την
1
η
-6-2005
ως
ηλεκτρολόγος με το πρόγραμμα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού
Δυναμικού (ΟΑΕΔ) για Α.Μ.Ε.Α. (αριθμ. 4160/24-6-2005) απόφαση ΟΑΕΔ) και με
ωράριο εργασίας πέντε ημερών την εβδομάδα για σαράντα (40) ώρες
εβδομαδιαίως και για χρονική διάρκεια 3+1 ετών.
Με την αριθμ.
18/2009
(Συνεδρίαση 6/27-5-2009) ομόφωνη απόφαση το
Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ε.Υ.Α.Μ. μετέτρεψε την ως άνω σύμβαση του
εργαζομένου σε σύμβαση αορίστου χρόνου με την ειδικότητα ηλεκτρολόγος.
Σύμφωνα με την απόφαση, το Δ.Σ. αποφασίζει ομόφωνα
: «Την μετατροπή της
συμβάσεως εργασίας του τοποθετημένου με την αριθ. 4160/24-06-2005 απόφαση
Ο.Α.Ε.Δ. ως ηλεκτρολόγου Γεωργίου Κούτου (Α.Μ.Ε.Α) σε αορίστου χρόνου
σύμφωνα με τα άρθρα 16 κ ́17 Ο.Ε.Υ. γιατί προβλέπεται από το αρθ. 12 Ο.Ε.Υ. και
υπάρχει κενή θέση, κατέχει όλα τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα,
ανταποκρίνεται με επιτυχία στα καθήκοντά του, δείχνει ιδιαίτερο ζήλο στην άμεση
και ποιοτικά άριστη διεκπεραίωση των εργασιών που του ανατίθενται και γιατί
καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες της επιχείρησης οι οποίες καλύπτονται από
τις προσηκόντως προσφερόμενες υπηρεσίες του εργαζόμενου.»
Επομένως, κατ’ εφαρμογή του παρατιθέμενου στο κεφάλαιο «Β. Νομικό Πλαίσιο»
ευεργετικού για τους εργαζόμενους Α.Μ.Ε.Α., νομικού πλαισίου, με την ως άνω
ρητή και ομόφωνα εκφρασθείσα βούληση του αρμοδίου οργάνου της ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ.,
επήλθε, με τις ανωτέρω αποφάσεις, η οιονεί αυτόματη μετατροπή των συμβάσεων
ορισμένου χρόνου των εργαζομένων σε αορίστου χρόνου και η υπαγωγή τους στο
προστατευτικό πεδίο του ν. 2643/199, με ειδικότερη συνέπεια η λύση της σχέσης
εργασίας να είναι δυνατόν να επέλθει μόνο για τους συγκεκριμένους λόγους που
αναφέρονται περιοριστικά στο άρθρο 11 παρ. 2 αυτού.
Η Δ.Ε.Υ.Α.Μ. του πρώην Δήμου Μεσσαπίων λύθηκε με την αριθμ. 57/2011
απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων η οποία εγκρίθηκε με την Α.Π.
12957/713/21-4-2011 απόφαση Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Δ/σης Θεσσαλίας και
Στερεάς Ελλάδας (ΦΕΚ Β’ 1186/9-6-2011).
Επειδή κατά την ως άνω λύση της Δ.Ε.Υ.Α.Μ. υπηρετούσαν πέραν των άλλων
υπαλλήλων, η Ιωάννα Μυστριώτη και ο Γεώργιος Κούτος, το Δημοτικό Συμβούλιο
του Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων με την αριθ.
132/2011
(συνεδρίαση 13/29-6-
2011) απόφασή του, αποφάσισε να μεταφερθούν στο Δήμο οι ανωτέρω ως
εργαζόμενοι Α.Μ.Ε.Α. με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου σύμφωνα με τις αριθμ.
18/2009 και 23/2009 αποφάσεις του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Μ.
Όπως καταγράφεται στην ως άνω απόφαση του Δ.Σ. Δήμου Διρφύων-
Μεσσαπίων:
«Σύμφωνα με το νομικό μας σύμβουλο … η κατηγορία των εργαζομένων που
έχουν προσληφθεί μέσω προγραμμάτων του ΟΑΕΔ υπάγονται στη διάταξη του
αρθ. 669 παρ. 1 Α.Κ. (σχετική η αριθμ. 197/2008 απόφαση ΑΠ) και η σχέση
εργασίας τους θεωρείται ως ορισμένου χρόνου, η οποία λήγει αυτοδίκαια μετά την
ολοκλήρωση του χρόνου ισχύος της.
Εξαίρεση αποτελούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.), για τα οποία
σύμφωνα με την 413/2010 ομόφωνη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του
Κράτους, η Δημοτική Επιχείρηση δύνανται να αποφασίσει τη συνέχιση της
σύμβασης εργασίας τους.»
Η ως άνω απόφαση υποβλήθηκε στη Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Δ/σης Θεσσαλίας &
Στερεάς Ελλάδας για έλεγχο νομιμότητας (άρθρο 149 Δ.Κ.Κ. ν. 3463/06), η οποία
με την Α.Π. 35197/2234/12-8-2011 απόφασή της την ακύρωσε ως προς μέρος
αυτής που όμως δεν αφορά στους ως άνω εργαζόμενους και ως εκ τούτου η
μεταφορά τους στο Δήμο κρίθηκε νόμιμη.
Κατόπιν το Δ.Σ. Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων με την
234/2011
(συνεδρίαση
20/31-10-2011) απόφασή του, προέβη στη σύσταση δέκα (10) προσωποπαγών
θέσεων για τη μεταφορά εργαζομένων της πρώην ΔΕΥΑΜ στο Δήμο. Στους ως άνω
εργαζόμενους περιλαμβάνονται ο. Γεώργιος Κούτος και η Ιωάννα Μυστριώτη.
Με την ΑΠ . 82262/14838/17-1-2012 απόφαση της Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Δ/σης
Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας εγκρίθηκε η σύσταση δέκα (10) προσωρινών
προσωποπαγών θέσης ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δήμο Διρφύων-
Μεσσαπίων για τη μεταφορά αντίστοιχα δέκα (10) εργαζομένων της λυθείσας
Δ.Ε.Υ.Α.Μ. στους οποίους συμπεριλαμβάνεται η Ιωάννα Μυστριώτη και ο Γεώργιος
Κούτος. Η απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ
Β ́172/6-2-2012)
Όμως ο Δήμος δεν έχει προβεί μέχρι τώρα στην κατάταξη της . Ιωάννας
Μυστριώτη και του Γεωργίου Κούτου σε δύο εκ των ως άνω συσταθεισών θέσεων
με συνέπεια να μην καθίσταται δυνατή η παροχή υπηρεσιών από αυτούς.
2
. Ως προς τη μετατροπή σύμβασης σε αορίστου χρόνου απασχολούμενης στο
πλαίσιο προγράμματος Α.Μ.Ε.Α. στη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Μεσσαπίων
(ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ)., (πρώην Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής Ανάπτυξης Μεσσαπίων
(Δ.Ε.Π.Α.Μ.) και ήδη Δημοτική Κοινωνική Αλληλεγγύη Διρφύων-Μεσσαπίων (ΔΗ.
Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ.)
Η Μαρία Ράζου προσλήφθηκε στη Δ.Ε.Π.Α.Μ. την
1
η
-6
–
2004
με την αρ.
16/2004
απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ε.Π.Α.Μ. ως υπάλληλος γραφείου στο πλαίσιο του
προγράμματος για Α.Μ.Ε.Α. του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού
(ΟΑΕΔ) για διάρκεια 3+1 έτη και με ωράριο εργασίας πέντε ημερών την εβδομάδα
και για σαράντα (40) ώρες εβδομαδιαίως.
Με την αριθμ.
11/2008
ομόφωνη απόφαση το Διοικητικό Συμβούλιο της
ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ. μετέτρεψε την ως άνω σύμβαση της εργαζομένης σε σύμβαση
αορίστου χρόνου με την ειδικότητα υπάλληλος γραφείου.. Όπως αναφέρεται σ’
αυτήν
«Η ανωτέρω υπάλληλος κατέχει τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και
είναι ιδιαίτερα ικανή να καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες για την εύρυθμη
λειτουργία της επιχείρησης καθώς επίσης επέδειξε με την εργασία της ιδιαίτερο
ζήλο γι’ αυτό κρίνεται απαραίτητη η μετατροπή της σύμβασής της, σε σύμβαση
αορίστου χρόνου».
Πρέπει να σημειωθεί ότι στο διατακτικό της ως άνω απόφασης καταγράφεται ότι:
«Επίσης, η επιχείρηση με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στην ένταξη του ανωτέρω
ατόμου στην κοινωνία»
. Ως εκ τούτου αν και στην ως άνω απόφαση δεν
αναφέρεται το νομικό πλαίσιο κατ’ εφαρμογή του οποίου αποφασίζεται η
μετατροπή της ως άνω σύμβασης σε αορίστου χρόνου, είναι σαφές ότι με αυτή
εκφράζεται απερίφραστα η βούληση του αρμοδίου οργάνου της ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ να
συνεχίσει να απασχολεί την ως άνω εργαζόμενη ως Α.Μ.Ε.Α. και μετά το πέρας του
χρόνου απασχόλησής της που είχε λάβει χώρα στο πλαίσιο του ανωτέρω
προγράμματος για Α.Μ.Ε.Α. του Ο.Α.Ε.Δ.
Συνεπώς, όπως και στις προηγούμενες περιπτώσεις, κατ’ εφαρμογή του
προαναφερθέντος ευεργετικού για τους εργαζόμενους Α.Μ.Ε.Α., νομικού πλαισίου,
με την ως άνω ρητή και ομόφωνα εκφρασθείσα βούληση του αρμοδίου οργάνου
της ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ., επήλθε η οιονεί αυτόματη μετατροπή της σύμβασης ορισμένου
χρόνου της εργαζομένης σε αορίστου και η υπαγωγή της στο προστατευτικό πεδίο
του ν. 2643/1998 με ειδικότερη συνέπεια η λύση της σχέσης εργασίας της να είναι
δυνατόν να επέλθει μόνο για τους συγκεκριμένους λόγους που αναφέρονται
περιοριστικά στο άρθρο 11 παρ. 2 αυτού.
Η ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ. λύθηκε με την αριθμ. 58/2011 απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου
Διρφύων-Μεσσαπίων η οποία εγκρίθηκε με την Α.Π. 13312/29-4-2011 απόφαση
Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Δ/σης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας (ΦΕΚ Β’ 1186/9-6-
2011).
Επειδή κατά την ως άνω λύση της ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ. υπηρετούσε πέραν των άλλων
υπαλλήλων, και η κ. Μαρία Ράζου, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Διρφύων-
Μεσσαπίων με την αριθ.
133/2011
(συνεδρίαση 13/29-6-2011) απόφασή του,
αποφάσισε τη μεταφορά της στη ΔΗ.ΚΑ.ΔΙ.ΜΕ. ως εργαζόμενη Α.Μ.Ε.Α. με σχέση
εργασίας αορίστου χρόνου σύμφωνα με την αριθμ. 11/2008 απόφαση του Δ.Σ. της
ΔΗ.Κ.Ε.Μ.Ε.
Στην ως άνω απόφαση του Δ.Σ. Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων καταγράφεται
σκέψη για την νομιμότητα της συνέχισης της απασχόλησης των Α.Μ.Ε.Α. όμοια με
τη σκέψη που περιλαμβάνεται στην 132/2011 απόφαση που παρατίθεται ανωτέρω.
Η ως άνω απόφαση υποβλήθηκε στη Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Δ/σης Θεσσαλίας &
Στερεάς Ελλάδας για έλεγχο νομιμότητας (άρθρο 149 Δ.Κ.Κ. ν. 3463/06), η οποία
με την Α.Π. 35194/2233/12-8-2011 απόφασή της την ακύρωσε ως προς μέρος
αυτής που όμως δεν αφορά στην ως άνω εργαζόμενη ως εκ τούτου η μεταφορά
Μαρίας Ράζου στη ΔΗ.ΚΑ.ΔΙ.ΜΕ κρίθηκε νόμιμη.
Κατόπιν το Δ.Σ. Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων με την 235/2011 (συνεδρίαση
20/31-10-2011) απόφασή του, ζήτησε από το ΔΣ της ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ. να προβεί στη
σύσταση μίας (1) προσωποπαγούς θέσης για τη μεταφορά στη ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ. της
εργαζομένης της λυθείσας ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ. κας Μαρίας Ράζου στη ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ., ως
υπάλληλος γραφείου.
Το Δ.Σ. της ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ. με την αριθ. 9/2011 (16-11-2011) απόφασή του
προέβη στη σύσταση μίας (1) προσωποπαγούς θέσης για τη μεταφορά της ως άνω
εργαζομένης.
Για τη λήψη της ως άνω απόφασης, όπως προκύπτει από το κείμενο αυτής,
ελήφθη υπόψη και το Α.Π. 37073/6-9-2011 έγγραφο του Υπουργείου
Εσωτερικών/Τμήμα Προσωπικού ΟΤΑ, το οποίο αναφέρεται και στη διαδικασία
μεταφοράς προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δημοτικών
κοινωφελών επιχειρήσεων που λύονται.
Η ως άνω απόφαση απεστάλη (ΑΠ 145/16-11-2011) έγγραφο στη Γ.Γ.
Αποκεντρωμένης Δ/σης Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλία και έλεγχο νομιμότητας.
Με την ΑΠ οικ. 461/8864/17-1-2012 απόφαση η Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Δ/σης
Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας ενέκρινε την ως άνω σύσταση μιας (1)
προσωποπαγούς θέσης ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στη ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ. για
τη μεταφορά της εργαζομένης Μαρίας Ράζου της λυθείσας ΔΗΚΕΜΕ. Η απόφαση
δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β’ 172/6-2-2012 όπως
διορθώθηκε με το ΦΕΚ Β ́/496/28-2-2012).
Η εργαζόμενη με την αριθ. 6/29-3-2012 απόφαση του Προέδρου Δ.Σ. της
ΔΗ.Κ.Α.ΑΔΙ.ΜΕ. η οποία δημοσιεύτηκε στην ΕτΚ (ΦΕΚ Β ́528/18-5-2011),
κατατάχθηκε στην ως άνω συσταθείσα θέση.
Όμως σύμφωνα με την από 4-8-2016 αίτηση της Μαρίας Ράζου προς το ΑΣΕΠ
(ΑΠ ΑΣΕΠ 10760/5-8-2016) η Υπηρεσία αρνείται την παροχή εργασίας από αυτήν.
Δ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
1.
Ως προς τη μετατροπή συμβάσεων σε αορίστου χρόνου απασχολούμενων στο
πλαίσιο προγράμματος Α.Μ.Ε.Α. στη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης-Αποχέτευσης
Μεσσαπίων (Δ.Ε.Υ.Α.Μ.)
α)
Η μετατροπή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου της. Ιωάννας Μυστριώτη και
του Γεωργίου Κούτου σε αορίστου χρόνου, στις οποίες προέβη τη Δ.Ε.Υ.Α.Μ. με τις
αριθ. 23/2009 και 18/2009 αποφάσεις της αντίστοιχα, είναι νόμιμες ως
ερειδόμενες στο άρθρο 11 του ν. 3227/2004 και υπάγονται από της μετατροπής
τους στο προστατευτικό πεδίο του ν. 2643/1998.
β)
Για τη μεταφορά των θέσεων των ως άνω εργαζομένων στο Δήμο λόγω λύσεως
της Δ.Ε.Υ.Α.Μ. και για τη σύσταση προσωποπαγών θέσεων Ι.Δ.Α.Χ. ακολουθήθηκε
η νόμιμη διαδικασία και η σχετική εγκριτική απόφαση της Γ.Γ.. Αποκεντρωμένης
Δ/σης Θεσσαλίας-Στερεάς έχει ήδη από το 2012 δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β ́172/6-8-2012).
γ)
Μη νομίμως ο Δήμος Διρφύων-Μεσσαπίων δεν έχει προβεί στην κατάταξη των
ανωτέρω στις συσταθείσες θέσεις με συνέπεια να μη καθίσταται δυνατή η παροχή
υπηρεσιών από αυτούς.
2.
Ως προς τη μετατροπή σύμβασης σε αορίστου χρόνου απασχολούμενης σε
πρόγραμμα Α.Μ.Ε.Α. στη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Μεσσαπίων
(ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ)., (πρώην Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής Ανάπτυξης Μεσσαπίων
(Δ.Ε.Π.Α.Μ.) και ήδη Δημοτική Κοινωνική Αλληλεγγύη Διρφύων-Μεσσαπίων (ΔΗ.
Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ.)
α).
Η μετατροπή της σύμβασης ορισμένου χρόνου της κ. Μαρία Ράζου σε αορίστου
χρόνου στην οποία προέβη η ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ. με την αριθ. 11/2008 απόφασή της είναι
νόμιμη ως ερειδόμενη στο άρθρο 11 του ν. 3227/2004 και υπάγεται από της
μετατροπής της στο προστατευτικό πεδίο του ν. 2643/1998.
β).
Για τη μεταφορά της θέσης της ως άνω εργαζομένης στη ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ. λόγω
λύσεως της ΔΗ.ΚΕ.ΜΕ. και για τη σύσταση προσωποπαγούς θέσης Ι.Δ.Α.Χ.
ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία και η σχετική εγκριτική απόφαση της Γ.Γ.
Αποκεντρωμένης Δ/σης Θεσσαλίας-Στερεάς έχει ήδη από το 2012 δημοσιευθεί
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β’ 172/6-2-2012 όπως διορθώθηκε με το
ΦΕΚ Β ́/496/28-2-2012).
γ)
Αν και η εργαζόμενη με την αριθ. 6/29-3-2012 απόφαση του Προέδρου Δ.Σ.
της ΔΗ.Κ.Α.ΑΔΙ.ΜΕ. η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
(ΦΕΚ Β ́528/18-5-2011), κατατάχθηκε στην ως άνω συσταθείσα θέση, η Υπηρεσία
αρνείται μη νομίμως, την παροχή εργασίας από αυτήν/
Ε. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1.
Ο
Δήμος Διρφύων-Μεσσαπίων
οφείλει να προβεί στην κατάταξη της κ.
Ιωάννας Μυστριώτη και του κ. Γεωργίου Κούτου στις ήδη από το 2011
συσταθείσες νομίμως προσωρινές, προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου
αορίστου χρόνου για τη μεταφορά τους στο Δήμο ως εργαζομένους στην ήδη
λυθείσα Δ.Ε.Υ.Α.Μ. και να αποδέχεται τις προσφερόμενες από αυτούς υπηρεσίες.
2.
Η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση
«Δημοτική Κοινωνική Αλληλεγγύη
Διρφύων-Μεσσαπίων»
οφείλει να δέχεται την παροχή υπηρεσιών από την κ.
Μαρία Ράζου η οποία έχει καταταχθεί ήδη από το 2012 στη συσταθείσα νομίμως
προσωρινή προσωποπαγή θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου για τη μεταφορά της
στη ΔΗ.ΚΑ.ΔΙ.ΜΕ. ως εργαζόμενη στη λυθείσα ΔΗ.Κ.Ε.ΜΕ.
Οι ως άνω Υπηρεσίες οφείλουν να ενημερώσουν το Α.Σ.Ε.Π. για την υλοποίηση
των ως άνω προτάσεων το ταχύτερο δυνατόν.
Στη συνέχεια η Πρόεδρος κάλεσε το Συμβούλιο να αποφασίσει σχετικά..
Το Διοικητικό Συμβούλιο, αφού έλαβε υπόψη την ανωτέρω εισήγηση,
την υπ’
αριθ. 9/2011 Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ
172Β/6-2-2012 με την οποία συστήθηκε μια προσωποπαγής θέση ΔΕ1 Διοικητικού
την οποία θα καταλάμβανε η εργαζόμενη στη λυθείσα ΔΗΚΕΜΕ Ράζου Μαρία του
Γεωργίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 109 του Ν 3852/2010, την αριθμ.
6/2012 απόφαση Προέδρου της ΔΗΚΑΔΙΜΕ η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ
172Β/18-5-2012 κατατάχθηκε η εν λόγω υπάλληλος στην ανωτέρω προσωποπαγή
θέση,
το αριθμ. ΕΠ 17/21-10-2016 έγγραφο ΑΣΕΠ με το οποίο μας διαβίβασε την
από 18-10-2016 έκθεση του μέλους του ΑΣΕΠ Παρασκευά Νομικού , ο οποίος
κατ ́ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του Ν. 2190/94 και 10 του Ν.
3051/2002, ορίσθηκε Επιθεωρητής για τη διαπίστωση της νομιμότητας της
μετατροπής της σύμβασης ορισμένου χρόνου σε αορίστου χρόνου, της
εργαζόμενης σε Δημοτική Επιχείρηση του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων Ιωάννας
Μυστριώτη , αλλά και τυχόν αντίστοιχων περιπτώσεων εργαζομένων που ανήκουν
στην κατηγορία των Α.Μ.Ε.Α, την υπ’ αριθμ.. 6 / 2016 Απόφαση Δ.Σ ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ
και μετά από διαλογική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ
1).
Εγκρίνει την συνέχιση απασχόλησης της υπαλλήλου Ράζου Μαρίας του
Γεωργίου, του κλάδου ΔΕ 1 Διοικητικού, στη Δημοτική Κοινωνική Αλληλευγγύη
Διρφύων – Μεσσαπίων, σε εφαρμογή των αναφερομένων στο αριθμ. ΕΠ 17/21-
10-2016 έγγράφο ΑΣΕΠ, με το οποίο μας διαβίβασε την από 18-10-2016 έκθεση
του μέλους του ΑΣΕΠ Παρασκευά Νομικού , ο οποίος κατ ́ εφαρμογή των
διατάξεων του άρθρου 8 του Ν. 2190/94 και 10 του Ν. 3051/2002, ορίσθηκε
Επιθεωρητής για τη διαπίστωση της νομιμότητας της μετατροπής της σύμβασης
ορισμένου χρόνου σε αορίστου χρόνου, της εργαζόμενης σε Δημοτική Επιχείρηση
του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων Ιωάννας Μυστριώτη , αλλά και τυχόν
αντίστοιχων περιπτώσεων εργαζομένων που ανήκουν στην κατηγορία των
Α.Μ.Ε.Α.
2).
Η ανωτέρω υπάλληλος, έχει καταταχθεί, σύμφωνα με την αριθμ.
την αριθμ.
6/2012 απόφαση Προέδρου της ΔΗΚΑΔΙΜΕ η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ
172Β/6-2-2012, όπως διορθώθηκε με το ΦΕΚ 496/Β/28-2-2012.
3).
Η απασχόληση της ανωτέρω υπαλλήλου, θα αρχίσει μετά τον ολοκλήρωση
του ελέγχου νομιμότητας της παρούσας απόφασης από την Αποκεντρωμένη
Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας.
4).
Ανακαλεί την υπ’ αριθμ. 6/2016 Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της
ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ.
5).
Στον προϋπολογισμό της Δημοτικής Κοινωνικής Αλληλεγγύης Διρφύων –
Μεσσαπίων οικ. ετών 2016, 2017 και υπό ΚΑ 15-6021 και 15-6052 έχουν
εγγραφεί ανάλογες πιστώσεις για την κάλυψη της μισθοδοσίας της ανωτέρω
υπαλλήλου. Ανάλογες πιστώσεις θα εγγράφονται εφεξής και στα επόμενα
οικονομικά έτη για την κάλυψη της μισθοδοσίας της ανωτέρω υπαλλήλου.
Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 68 /2016
.
Αφού εξαντλήθηκαν τα θέματα της ημερήσιας διάταξης λύεται η συνεδρίαση
.
Αφού συντάχθηκε και αναγνώσθηκε το παρόν πρακτικό υπογράφεται ως
κατωτέρω:
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΑ ΜΕΛΗ
1).
ΛΕΟΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
2). ΣΠΑΘΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
3).
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΜΥΤΑΛΑ-ΤΖΕΡΑΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 4). ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
5). ΣΑΡΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
6). ΔΙΑΚΟΥΜΗ – ΚΟΥΡΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
7). ΚΑΤΣΙΚΑ – ΛΑΦΑΖΑΝΗ ΑΝΘΟΥΛΑ
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Ψαχνά, 15/11/2016
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ ΔΗ.Κ.Α.ΔΙ.ΜΕ
ΜΥΤΑΛΑ – ΤΖΕΡΑΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Πηγή:ΔΙΑΥΓΕΙΑ