ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ:” ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ” (ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ)
Ερ: Ποσά χρόνια διδασκαλίας συμπληρώνετε;
Απ: Σχεδόν 30 χρόνια διδασκαλίας έχοντας δώσει στην περιοχή περισσότερα από 750 διπλώματα στα Αγγλικά, Γαλικά και Γερμανικά.
Ερ: Τι προβλήματα αντιμετωπίζει ο κλάδος σε περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης;
Απ: Πάρα πολλά.
Τώρα πια οι τιμές είναι αυξημένες 23 % λόγω ΦΠΑ.
Η
κατάσταση έχει ξεφύγει.
Εμείς έχουμε ακόμη τη δυνατότητα να δουλεύουμε
με πολύ χαμηλές τιμές λόγω καλής διδακτικής και χρηματοδοτικής διαχείρισης (sound management).
Ερ: Υπάρχει κρίση και στο επίπεδο διδασκαλίας;
Απ: Ναι. Σε αντίθεση με τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης όπου οι
διδάσκοντες είναι πανεπιστημιακοί και κρατούν το επίπεδο αρκετά ψηλά,
στο χώρο της ξενόγλωσσης παιδείας τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.
Ερ: Τι ακριβώς εννοείτε;
Απ: Είναι γνωστό το φαινόμενο της ευκολίας με την οποία τα
φροντιστήρια ανοίγουν και κλείνουν.
Το κράτος επιτρέπει σε κάθε απόφοιτο
λυκείου να ανοίξει ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών.
Στη συνέχεια και με κάποιες τυχαίες άδειες διδασκαλίας
αρχίζουν να λειτουργούν.
Ο πολύς κόσμος το αγνοεί αυτό.
Το θέμα είναι
ότι αυτές οι πειραματικές προσπάθειες διαρκούν μια σύντομη χρονική περίοδο και μετά εξαφανίζονται.
Τα μόνα θύματα σ’ αυτές τις περιπτώσεις είναι οι μαθητές.
Ερ: Δηλαδή τι ακριβώς συμβαίνει;
Απ: Θα σας δώσω μερικά παραδείγματα απ’ αυτά που έχουν ακουστεί στα μέρη μας.
1) Ερώτηση μαθητή: Πως είναι ο καρχαρίας , κυρία; Απάντηση : Κάρχαρυ!!! (shark)
2) Ερώτηση : Πως είναι το απόγευμα; Απάντηση : Evening!
Αποτέλεσμα: οι μαθητές γράφουν ότι κάνουν ηλιοθεραπεία in the evening!!
3) Ερώτηση: Πως είναι η Γερμανία στα Γερμανικά; Απάντηση: Γκέρμανυ! (Deutschland)
4) Ερώτηση: Πως είναι το δέκα στα Γερμανικά; Απάντηση : Ten! (zehn).
Οσο κι αν αυτό φαίνεται απίστευτο, αυτά τα πράγματα έχουν ακουστεί.
Και ο θλιβερός παραλογισμός συνεχίζεται. Η απάντηση η δική μας σε όλα
αυτά είναι ότι μαθαίνουμε τους μαθητές να γράφουν εκθέσεις 500-600 λέξεις στα Αγγλικά 2-3 χρόνια πριν γράψουν τα ίδια στις Πανελλήνιες στα Ελληνικά.
Ερ: Και με τα διπλώματα τι γίνεται;
Απ: Κάτι ανάλογο.
Διπλώματα υπάρχουν πολλά, νόμιμα και παράνομα,
έγκυρα και άκυρα.
Θα σας δώσω πάλι ένα παράδειγμα.
Υπάρχουν διπλώματα
όπου οι μαθητές δεν εξετάζονται ούτε στα γραπτά ούτε στα προφορικά, απλά μαθαίνουν να διαλέγουν απαντήσεις
παίρνοντας στο τέλος μια αόριστη βαθμολογία.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο
μελλοντικός εργοδότης θα το πετάξει στο καλάθι των αχρήστων.
Πρέπει να είναι κανείς τρελός αν πιστεύει ότι μπορεί να σταθεί
απέναντι σε ανταγωνιστές με δυνατά proficiency.
Υπάρχει απίστευτη
άγνοια και παραπληροφόρηση.
Ερ: Πως εξηγείται αυτό το φαινόμενο;
Απ: Είχαμε μάθει στη χώρα μας να δουλεύουμε «πονηρά» και
ήμασταν σίγουροι ότι θα τους ξεγελάσουμε όλους.
Κάτι ανάλογο έχουμε κι
εδώ.
Φυσικά κάποτε τα ψέματα τελειώνουν και αυτό το βιώνουμε όλοι τώρα πια.
Είναι γνωστό ότι απολύονται δημόσιοι
υπάλληλοι που διορίστηκαν με πλαστά και ανύπαρκτα διπλώματα.
Και δεν
μιλάμε για τον ιδιωτικό τομέα όπου μπορεί να γίνει κανείς αντικείμενο ειρωνείας και όχι μόνο.
Ερ: Είπατε ότι αυτό δεν συμβαίνει στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης;
Απ: Ναι. Η προσπάθεια εκεί γίνεται από πανεπιστημιακούς
διδάσκοντες.
Ο χώρος της ξενόγλωσσης παιδείας έχει γίνει σ’ όλη τη χώρα
ένας χώρος κερδοσκοπίας που προσπαθεί να επιβιώσει με πάρτυ, εκδρομές,διπλώματα πέμπτης κατηγορίας κλπ.
Ερ: Τι κακό έχουν τα πάρτυ και οι εκδρομές;
Απ: Τα φροντιστήρια είναι χώρος σπουδών και όχι διασκέδασης.
Δεν πρέπει να χάνεται ούτε ένα δευτερόλεπτο.
Κάθε μέρα πρέπει ο μαθητής
να φεύγει με κάποιες γνώσεις.
Αν πρόκειται να συζητάμε μια εβδομάδα πώς θα γίνει το πάρτυ και μια εβδομάδα τι έγινε στο πάρτυ
είναι σαν να κοροιδεύουμε.
Οσον αφορά τις εκδρομές υπάρχουν οικογένειες
που αδυνατούν να συμμετέχουν.
Αυτοί είναι οι λόγοι που δεν διοργανώνουμε πάρτυ και εκδρομές.
Ερ: Από τιμές τι γίνεται;
Απ: Δυστυχώς κι εδώ έχουμε τα ίδια.
Ελα σε εμένα και θα σου
δώσω ένα ποδήλατο η μια τσάντα και μερικά τετράδια.
Αυτές είναι
απόπειρες να κάνουν κάποιον πελάτη.
Το τι θα γίνει αργότερα είναι μια
άλλη πικρή ιστορία.
Η παιδεία δεν είναι χώρος για τέτοιου
είδους παζάρια.
Οι γονείς πρέπει να ξέρουν σε βάθος χρόνου τι θα
πληρώσουν και πότε.
Παράδειγμα: Ενας μέσος όρος τιμής για το Lower
είναι 100-120 ευρώ.
Τώρα με το ΦΠΑ αυτό θα πάει στα 125-150.
Σ’ εμάς
αυτό δεν στοιχίζει πάνω από 85 ευρώ με ΦΠΑ.
Φέτος είχαμε 11 επιτυχίες σε
επίπεδο Advanced- Proficiency.
Αυτοί οι μαθητές δεν πλήρωσαν πάνωαπό 80 ευρώ, μερικοί μάλιστα και λιγότερο.
Με σχεδόν τα
ίδια χρήματα μπορεί κανείς σ’εμάς να μάθει δυο αντί για μια γλώσσα.
Αυτό μπορεί κανείς να το διαπιστώσει εύκολα.
Ερ: Τι θα συμβουλεύατε τους γονείς για την επόμενη σχολική χρονιά;
Απ: Οσον αφορά το χώρο μου, πρέπει οι γονείς να αναλογιστούν
σοβαρά τι εφόδια θα δώσουν στα παιδιά τους σε μια εποχή που ο
ανταγωνισμός παίρνει κεφάλια.
Δεν έχουν παρά να ρωτήσουν σε σοβαρά φροντιστήρια της Χαλκίδας η της Αθήνας .
Η διαφορά είναι τεράστια.
Η
εποχή της αυταπάτης και της ‘πονηριάς’ πέρασε οριστικά. Οποιος δεν
μπορεί να το κατανοήσει θα διαπιστώσει γρήγορα ότι στο μέλλον δεν θα είναι ικανός να διεκδικήσει ούτε τα 450 ευρώ εφ’ όρου
ζωής και αυτό αν είναι τυχερός.
Φυσικά τότε θα απορεί τι αξία είχαν τα
πτυχία που πήρε.
Ερ: Ποια είναι η καλύτερη ηλικία για να αρχίσει κανείς;
Απ: Δεν υπάρχουν όρια προς τα πάνω η προς τα κάτω. Εχουμε
τον τρόπο να τα αντιμετωπίσουμε. Εχουμε μαθητές στα Γερμανικά που είναι
πάνω από 20 ετών.
Είναι γνωστό ότι για να βρεις δουλειά στην οικονομική μητρόπολη της Ευρώπης χρειάζεσαι μόνο γλώσσα.
Με ένα χρόνο καλή προετοιμασία είναι σχεδόν έτοιμοι.
Ερ: Τελευταία δήλωση;
Απ: Η εκπαίδευση δεν είναι κάτι που αντιμετωπίζεται με το
«εντάξει μωρέ, δε βαριέσαι». Συνεχίζουμε σταθερά και δεν κάνουμε καμιά
έκπτωση στην ποιότητα.
Αξίζει τον κόπο να προσπαθήσει κανείς λιγάκι παραπάνω και να έχει στα χέρια του κάτι σοβαρό ακόμη
κι αν αυτό είναι μερικές φορές κουραστικό.
Διαφορετικά ότι κάνουμε θα
το βρούμε μπροστά μας αλλά τότε θα είναι ίσως πολύ αργά.
Οποιος θέλει
περισσότερες πληροφορίες μπορεί να μας βρει στα τηλέφωνα 2228022609 και
6932379261.
Τα μαθήματα αρχίζουν στις 7 Σεπτεμβρίου.